Jančurův Tick Tack mění strategii. K vozům Audi přibudou Octavie na plyn

Roman Šitner
3. 11. 2015 11:45
Vypadalo to, že Jančurova snaha změnit pražskou taxislužbu skončí krachem. Nakonec se ale rozhodl v projektu pokračovat a dát do něj další peníze. Kromě dvou stovek vozů Audi nabídne taxislužba Tick Tack i šest set Octavií na plynový pohon. Ty vyjdou zákazníky levněji, navíc na ně nebudou tak dlouho čekat.
Taxi Tick Tack - vůz Škoda Octavia s plynovým pohonem
Taxi Tick Tack - vůz Škoda Octavia s plynovým pohonem | Foto: Tick Tack

Praha - Už nejen Audi A6, ale i Škoda Octavia. Podnikatel Radim Jančura nabídne ve své taxislužbě Tick Tack i levnější vozy. Zákazníci tak dostanou na výběr - buď limuzína, která nemusí být hned k dispozici, nebo obyčejnější vůz, na který nebudou tak dlouho čekat.

Škodovky budou navíc výrazně levnější. Zatímco jízda Audi přijde cestujícího na 25 korun na kilometr (nebo 28 korun při objednávce "na ulici"), Octavia může být za 18 korun, takže míří na dosavadní klienty levnějších taxislužeb.

"Přinutili jsme naše konkurenty pořídit nová vozidla a zaměřit se na čistotu," říká Jančura. Nyní se chce soustředit na šíři nabídky - nabídne 200 vozů Audi a 600 Octavií.

Aby to nepůsobilo, že jde s Octavií o krok zpět, firma propaguje, že jde o ekologické vozy. Jako palivo používají zemní plyn a jsou tak ohleduplnější k životnímu prostředí.

Experiment se zaměstnanci nevyšel

Od původního plánu nabízet taxislužbu jinak a s luxusními vozy se Radim Jančura odklání dlouhodobě. Postupně skončil s metodou, kdy byli řidiči zaměstnanci s platem, a neměli tak motivaci cestující okrádat, navíc se na jednom autě střídalo více směn. Nyní jsou řidiči živnostníci, kteří mají vůz často jen pro sebe. Podle Jančury to takto funguje lépe. Řidiči se výrazně víc snaží a víc pracují.

Změna ale nebyla bez potíží. Zaměstnanci se bouřili a stěžovali si na nekorektní zacházení. A kvůli nespokojenosti z firmy odcházeli. Tick Tack tak neměl dost řidičů a většinu jich tvořili nově nastupující nováčci, často bez znalosti Prahy.

Jedeme dál

Auta byla nevytížená a zákazníci rozhořčeni z dlouhých čekání a bloudících řidičů. Vypadalo to, že Jančurova snaha změnit pražskou taxislužbu skončí krachem. Nakonec se ale rozhodl v projektu pokračovat a dát do něj další peníze.

Zatímco dříve Jančura cíleně nezaměstnával taxikáře, protože podle něj byli zkažení starými pořádky, nyní je od konkurence přetahuje. Potřebuje jich stovky. Lákat je má to, že dispečink Tick Tacku stojí jen tisíc korun měsíčně, tedy zlomek toho, co si účtují konkurenční sítě.

-------------------------------------------------

Neplatíte zbytečně moc za povinné ručení? Pomůžeme vám najít výhodnější!

 

Právě se děje

Další zprávy