Brno – Společnost RegioJet ze skupiny Student Agency chce od letošního 14. prosince jezdit také na trase Bratislava–Košice. „Plánujeme začít provozovat až čtyři páry spojů a provázat je s naší linkou Žilina–Olomouc–Praha, kdy dosavadní spoj z Prahy končící v Žilině prodloužíme do Košic,“ říká majitel společnosti Radim Jančura.
RegioJet bude konkurovat slovenskému státnímu dopravci ZSSK, který na trati spojující dvě největší slovenská města provozuje rychlíky a vlaky vyšší kategorie InterCity.
Trasu dlouhou 445 kilometrů přes Trnavu, Trenčín, Žilinu, Liptovský Mikuláš a Poprad ujedou státní vlaky za pět hodin, cestující platí v průměru 22 eur (zhruba 600 eur). Podrobnosti k chystané nabídce RegioJetu zatím Jančura neupřesnil.
RegioJet působí na Slovensku od roku 2012 na regionální trati z Bratislavy do Komárna, kde zajišťuje státem dotovanou přepravu a nahradil státního dopravce.
Jančura řekl slovenskému deníku Hospodárske noviny, že náklady jeho dopravce jsou ve srovnání s náklady ZSSK o 30 až 40 procent nižší. Nevyloučil, že ZSSK odstartuje po vstupu RegioJetu na trať cenovou válku, podobně jako postupovaly České dráhy u spojů mezi Prahou a Ostravskem, kde ČD soutěží s RegioJetem a Leo Expressem.
"Cenová válka drtí všechny tři dopravce, ale nejvíce státní České dráhy. Kdo profituje, je cestující a stát," řekl Jančura. Dodal, že RegioJet na trati z Prahy do Ostravy prodělává 90 milionů korun ročně.