Jančurův RegioJet chce na další tratě. Zkouší spoj z Prahy do Bratislavy

Roman Šitner
20. 4. 2016 12:02
Jančurův RegioJet by od prosince mohl začít jezdit i na trase mezi Prahou a Bratislavou. Zatím má jít o jeden pár vlaků denně, tvrdí správce slovenských kolejí. Sám RegioJet věc nekomentuje. Zatím zřejmě vyčkává, až mu budou na kolejích přiděleny kapacity.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Student Agency

Praha - Společnost RegioJet Radima Jančury chce od prosince spojit Prahu s Bratislavou. S odvoláním na správce slovenských kolejí to uvedl slovenský deník SME. "Společnost RegioJet si na trati Bratislava-Brno-Praha objednala jeden pár vlaků," potvrdila mluvčí Železnic Slovenské republiky Martina Pavliková.

Samotný RegioJet to nekomentuje s tím, že všechny novinky bude oznamovat až postupně. Jančura ale na začátku dubna řekl Hospodářským novinám, že chce s vlaky dál expandovat a zažádá si o nové tratě. "Je tu několik tratí, na kterých se dá jezdit i bez dotací," uvedl. Jako příklad použil spojení Prahy s Plzní či severem Čech.

Spojení Prahy s Bratislavou je vytíženou dálkovou linkou, která se navíc může opřít i o vysokou poptávku mezi Prahou a Brnem. Tam nyní došlo k nárůstu cestujících kvůli zvýšení kvality spojů Českých drah. A to přes to, že vlak nadále zůstává pomalejší než autobusy, a to navzdory uzavírkám na dálnici D1.

"Dokud tu nebudou soutěže (ministerstva dopravy i krajů na provozování dotovaných spojů - pozn. red.), budeme expandovat na komerčních linkách," řekl Jančura. Ten tak chce postupně Českým drahám ubírat cestující a tlačit tak na stát. Spojení Prahy, Brna a Bratislavy je nyní dotovanou linkou, kterou si stát objednává a doplácí na její provoz.

Důvodem, proč RegioJet nyní spojení Prahy a Bratislavy nekomentuje, může být to, že v polovině dubna zatím pouze podal žádosti o přidělení kapacity. Po ní následuje ještě vyjednávání o možnostech kolejí a hledání kompromisu jízdních řádů mezi jednotlivými vlaky na trase. Trasa tak pro RegioJet zůstává nejistá. I kdyby získal povolení na ní jezdit, může jít o nevýhodné časy.

Linka pro firmu dává i provozní smysl. RegioJet provozuje spojení Prahy s Košicemi a Košic s Bratislavou. Spojením zbývajícího ramena by mohl lépe pracovat se svými vagony a snadněji je přepravovat podle aktuální poptávky.

 

Právě se děje

Další zprávy