reklama
 
 

Internet už má více než tři čtvrtiny českých domácností, zjistili statistici

AKTUALIZOVÁNO 21. 11. 2016
Bez počítače je v Česku stále 24 procent domácností. Dvě třetiny lidí bez počítače patří do nejnižší příjmové skupiny. Téměř polovina (45 procent) lidí starších 16 let na internetu nakupuje, mezi uživateli internetu je to 55% podíl.
Doporučujeme

Praha – K internetu je připojeno 76 procent českých domácností, což je o tři procentní body více než v minulém roce. Více než dvě pětiny lidí sledují internetové stránky přes mobil, což je čtyřikrát více než před pěti lety. Uvedli to dnes zástupci Českého statistického úřadu.

Bez počítače je v Česku stále 24 procent domácností. Největší podíl takových rodin je v Olomouckém kraji, 32 procent, naopak v Praze to bylo 18 procent. Dvě třetiny lidí bez počítače patří do nejnižší příjmové skupiny. U rodin s počítačem převládají přenosná zařízení, která tvoří 60 procent, 40 procent má stolní PC.

Aspoň jednou týdně se k internetu připojuje 73 procent Čechů. Nejčastěji se na síti baví, čtou online zpravodajství, sledují videa, poslouchají hudbu nebo se věnují hraní her.

Nejaktivněji v online světě žijí uživatelé ve věku 16 až 24 let. Téměř dvě pětiny (38 procent) z nich stráví online více než dvacet hodin týdně.

Celkem 54 procent uživatelů starších 16 let používá sociální sítě. Čas na sociálních síti také roste s dosaženým vzděláním. Rozdíl mezi vysokoškoláky a osobami se základním vzděláním, které mají přístup k profilu na některé z těchto sítí, činí jedenáct procent.

Téměř polovina (45 procent) lidí starších 16 let na internetu nakupuje, mezi uživateli internetu je to 55% podíl. Ve Velké Británii nakupuje online už 81 procent z celkové populace, v Německu 73 procent.

Letos poprvé bylo mezi zákazníky e-shopů více žen než mužů. Zatímco v roce 2010 lidé kupovali hlavně elektroniku a elektrospotřebiče, nyní roste zájem o spotřební zboží, jako jsou potraviny, drogerie, léky a vitamíny.

Více než polovina nakupujících si nechává posílat zboží na dobírku, 41 procent využívá k platbám internetové bankovnictví. Při osobním odběru platí 29 procent lidí.

autoři: ČTK, Barbora Loudová

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama