Praha – K internetu je připojeno 76 procent českých domácností, což je o tři procentní body více než v minulém roce. Více než dvě pětiny lidí sledují internetové stránky přes mobil, což je čtyřikrát více než před pěti lety. Uvedli to dnes zástupci Českého statistického úřadu.
Bez počítače je v Česku stále 24 procent domácností. Největší podíl takových rodin je v Olomouckém kraji, 32 procent, naopak v Praze to bylo 18 procent. Dvě třetiny lidí bez počítače patří do nejnižší příjmové skupiny. U rodin s počítačem převládají přenosná zařízení, která tvoří 60 procent, 40 procent má stolní PC.
Aspoň jednou týdně se k internetu připojuje 73 procent Čechů. Nejčastěji se na síti baví, čtou online zpravodajství, sledují videa, poslouchají hudbu nebo se věnují hraní her.
Nejaktivněji v online světě žijí uživatelé ve věku 16 až 24 let. Téměř dvě pětiny (38 procent) z nich stráví online více než dvacet hodin týdně.
Celkem 54 procent uživatelů starších 16 let používá sociální sítě. Čas na sociálních síti také roste s dosaženým vzděláním. Rozdíl mezi vysokoškoláky a osobami se základním vzděláním, které mají přístup k profilu na některé z těchto sítí, činí jedenáct procent.
Téměř polovina (45 procent) lidí starších 16 let na internetu nakupuje, mezi uživateli internetu je to 55% podíl. Ve Velké Británii nakupuje online už 81 procent z celkové populace, v Německu 73 procent.
Letos poprvé bylo mezi zákazníky e-shopů více žen než mužů. Zatímco v roce 2010 lidé kupovali hlavně elektroniku a elektrospotřebiče, nyní roste zájem o spotřební zboží, jako jsou potraviny, drogerie, léky a vitamíny.
Více než polovina nakupujících si nechává posílat zboží na dobírku, 41 procent využívá k platbám internetové bankovnictví. Při osobním odběru platí 29 procent lidí.