Prodejna o 5400 metrech čtverečních ve čtvrti Madeleine, tedy zhruba čtvrtinová proti klasickým velkým prodejnám a bez parkoviště, nabídne Pařížanům všechny druhy zboží z nabídky. Jen zhruba 1500 typů výrobků ale bude možné hned zakoupit, zbytek si zákazníci budou objednávat a nechávat doručovat domů, píše na svém webu deník Le Figaro.
IKEA už dříve otevřela menší prodejny v centrech jiných měst, včetně Prahy. Jejich nabídka se ale vždy omezovala pouze na dílčí segment zboží, například kuchyně nebo zařízení obývacího pokoje. Pařížská pobočka nabízející vše je v tomto směru novinkou, píše Le Figaro.
Podobně hédonisticky pojatá prodejna nábytkářského řetězce IKEA v centru Prahy v srpnu svou inspirativní prodejní misi ukončí. Po necelém roce působení ji totiž skandinávský řetězec zavře. Zda o nový způsob nakupování nebyl takový zájem či zda si společnost nechává čas na rozpracování podobných projektů v regionu, není zatím jasné.
Švédský podnik je nucen reagovat na překotné změny v maloobchodu, které charakterizuje mimo jiné rychlý nástup internetového prodeje. Ani ne rok po smrti svého zakladatele Ingvara Kamprada IKEA ohlásila v listopadu rozsáhlou restrukturalizaci. Celosvětově zruší pět procent pracovních míst, respektive zhruba 7500 pozic, a začne přijímat zaměstnance znalé práce s novými médii.
Francie představuje pro řetězec IKEA po Německu a Spojených státech třetí nejdůležitější trh, pařížská prodejna je v zemi její 34. pobočkou. V uplynulém finančním roce tržby řetězce ve Francii vzrostly o tři procenta na 2,83 miliardy eur (skoro 73 miliard Kč), uvedla agentura Reuters. Celosvětově pak společnost utržila zhruba 39 miliard eur (bilion Kč).