Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 4. 2019 14:11
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal. Nejoblíbenější rohlík u zákazníků je přitom ten bez posypu.
Velikonoce zvýší prodej o desítky procent
- Rohlík zůstává oblíbený pro svou dostupnost, chuť i praktičnost. Před svátky, jako jsou Vánoce nebo Velikonoce, jeho prodeje tradičně strmě rostou - a to až o desítky procent.
"Prodej rohlíků je o Velikonocích zhruba o 13 procent vyšší, o Vánocích o 20 procent vyšší než v běžné dny," vypočítává mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Tesco před svátky prodá dokonce o 40 procent rohlíků více. "Vždy se však jedná pouze o den přesně před svátky," upřesňuje mluvčí řetězce Václav Koukolíček.
Tomáš Beran, který se stará o pekárny a pečivo v obchodech Albert, tento jev přičítá přípravě tradičního občerstvení.
Řada Čechů je také zvyklá nakoupit si před svátky pečivo do zásoby. "Preferuji čerstvé pečivo. Před svátky ale nakoupím rohlíky vždy ve větším počtu a dám je zamrazit. Dělám to tak již řadu let," potvrzuje čtenářka Aktuálně.cz Lucie.