Země rohlíkářů. Českého fenoménu se prodá neuvěřitelné množství, hlad přitom nezažene

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 4. 2019 14:11
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal. Nejoblíbenější rohlík u zákazníků je přitom ten bez posypu.
Pekárna Penam v roce 2007
Pekárna Penam v roce 2007 | Foto: Zuzana Šmajlerová

Miliardy kusů ročně

Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal.

"Můžete si v zahraničí koupit malou bagetku nebo třeba banketku, ale klasický rohlík, jak ho znáte z našich obchodů, si v podstatě koupíte jen u nás nebo na Slovensku," říká o "tuzemské specialitě" marketingový manažer pekárenského gigantu Penam Martin Dolský.

Podle Penamu je rohlík v Česku stále nejprodávanějším čerstvým pečivem. Ročně ho všechny české pekárny tohoto koncernu upečou přes 670 milionů kusů. "Celkový trh rohlíků je ale ještě mnohem větší - odhaduje se na více než 4,5 miliardy kusů," dodává Dolský.

 

Právě se děje

Další zprávy