Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 4. 2019 14:11
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal. Nejoblíbenější rohlík u zákazníků je přitom ten bez posypu.
Miliardy kusů ročně
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal.
"Můžete si v zahraničí koupit malou bagetku nebo třeba banketku, ale klasický rohlík, jak ho znáte z našich obchodů, si v podstatě koupíte jen u nás nebo na Slovensku," říká o "tuzemské specialitě" marketingový manažer pekárenského gigantu Penam Martin Dolský.
Podle Penamu je rohlík v Česku stále nejprodávanějším čerstvým pečivem. Ročně ho všechny české pekárny tohoto koncernu upečou přes 670 milionů kusů. "Celkový trh rohlíků je ale ještě mnohem větší - odhaduje se na více než 4,5 miliardy kusů," dodává Dolský.