Firma Radima Jančury tak vytváří alternativní konkurenci vlakům Českých drah, které jezdí do Budapešti přes Bratislavu, a zároveň rakouským drahám, které provozují vlaky mezi Vídní a Budapeští.
Aby měl český dopravce přístup na zahraniční infrastrukturu, potřebuje k tomu spolupracovat s některým z tamějších dopravců. V Maďarsku to bude Continental Railway Solution a v Rakousku nově West Bahn.
V předchozích letech Jančura spolupracoval v Rakousku s dopravcem Graz-Köflacher Bahn. V praxi spolupráce znamená, že strojvůdci těchto dopravců budou řídit vlaky na území daného státu a ve vlaku bude také přítomný maďarský či rakouský vlakvedoucí. Obsluhující personál však bude po celou trasu stejný, stejně jako rozsah služeb.
Ceník zatím dopravce nezveřejnil, podle tiskové zprávy by mělo jít o "autobusové ceny", tedy nižší, než za jaké jezdí cestující ve vlacích nyní. Z Prahy do Budapešti nabízí RegioJet jízdenku na autobus od 645 korun, cesta trvá téměř sedm hodin.
Cesta vlakem Českých drah je zhruba o čtvrt hodiny kratší, denně jezdí šest párů spojů a jeden noční. Jízdenka v e-shopu Českých drah stojí na vlaky v následujícím týdnu nejčastěji 1633 korun, v některých vlacích je levnější a začíná na 520 korunách.
Za tuto nižší cenu lze koupit jízdenky prakticky na všechny spoje jen s výrazným časovým předstihem. Cena roste podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského s postupným obsazováním vlaku podobně jako v letecké dopravě.
Jízda přes Vídeň vychází časově zhruba stejně jako přes Bratislavu, přímé spojení Prahy a Budapešti přes Vídeň dosud neexistuje. Rakouské dráhy, které provozují vlaky railjet z Vídně do Budapešti, nabízejí jízdenku na svém webu okolo 40 eur, tedy přes 1000 korun.
Stejně jako u Českých drah lze koupit levnější jízdenku, ale jen s větším předstihem. RegioJet provozuje mezi těmito městy autobusovou linku a nejnižší cena nabízených jízdenek v rezervačním systému je 299 korun.