Letadlo, jehož jméno ukrajinsky znamená sen, vzniklo na základě menšího, jinak ale také pořádně velkého Antonovu An-124 Ruslan. Mrija tak budí svými parametry zaslouženou pozornost všude, kde se objeví. Na délku má 84 metrů a rozpětí křídel činí 88,4 metru.
Samotný letoun váží 250 tun a jeho maximální vzletová hmotnost, tedy včetně nákladu a paliva, činí dokonce 640 tun. Plně naložený uletí An-225 kolem 4500 kilometrů, prázdný více než třikrát tolik.
Po svém prvním zkušebním letu sloužil obří Antonov hlavně k převozům Buranu, s vesmírným korábem připevněným na zádech provedl celkem 14 letů. Při jednom z nich zavítala v červnu 1989 tato pozoruhodná dvojice i do Prahy, ovšem neplánovaně.
Při návratu z pařížské letecké přehlídky se totiž stroji rozbil hydraulický systém a Mrija musela nouzově přistát. Posádka se přitom řádně zapotila, její mohutný podvozek totiž musela vysunout i za použití ručních čerpadel.
Počátkem 90. let byl ovšem program letů původně sovětských raketoplánů kvůli finanční náročnosti ukončen a nad budoucností obřího Antonovu tak zavládly otazníky. Jediný funkční exemplář skončil odstavený na letišti v Gostomelu, kde postupně chátral.
Situace se změnila po roce 2000, kdy odstavený An-225 prošel rozsáhlou modernizací. Od té doby slouží jako komerční letoun, který ukrajinská společnost Antonov Airlines pronajímá k vzdušné přepravě nadměrných nákladů.