"Znamená to změnu orientace Správy železnic v nastavení aktivit. Do měřitelných ukazatelů kvality práce se dostává spolehlivost železniční sítě. Budeme sledovat, jak se zkracují zpoždění na české železnici s ohledem na aktivity Správy železnic. Je jasné, že k těm zpožděním nedochází jen její vinou, ale i chybami dopravců. I pro České dráhy bude platit, že budeme sledovat míru zpoždění v dalších letech," řekl Kupka.
Podle generálního ředitele Jiřího Svobody se v poslední době sešlo několik staveb na hlavních tratích, které způsobovaly velká zpoždění. Již v příštím týdnu by měla skončit zásadní omezení na úsecích Kolín - Velim a Velim - Poříčany na prvním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou. Další stavba, spojka Dluhonice, by měla být dokončena v listopadu.
Naopak pokračovat budou práce na zastaralém úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí, které by měly skončit až v příštím roce.
Kritérium spolehlivosti a propustnosti sítě bude mít celkovou váhu v odměnách 40 procent. Bude mimo jiné sledovat, jak se meziročně zlepšila míra zpoždění vlaků, jaká je výkonnost nákladní dopravy a kolik hodin stál provoz kvůli poruchám zabezpečovacího zařízení nebo trakčního vedení.
Mezi další kritéria patří realizace prioritních projektů, tedy například výstavba tratí Praha - Beroun nebo klíčových spojení Brno - Přerov a Praha - Letiště Václava Havla. To bude mít váhu 20 procent. Dalších deset procent bude za plnění dalších projektů. Zbytek kritérií bude hodnotit organizaci provozu a komunikaci a informovanost veřejnosti.
Platy manažerů Správa železnic nezveřejnila, v pátek její správní rada poprvé jednala v obměněném složení. Od července ji nově vede hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS). Orgán má dohlížet nad hospodařením jedné z největších státních organizací a řeší například i personální změny nejvyššího vedení. O jejím složení rozhoduje vláda, většinou na doporučení ministerstva dopravy.