Výši odměn pro Správu železnic nově ovlivní dochvilnost vlaků. Rada upravila kritéria

ČTK ČTK
Aktualizováno 26. 8. 2022 14:20
Správní rada Správy železnic změnila kritéria pro odměňování generálního ředitele, jeho náměstků a dalších vedoucích pracovníků od příštího roku. Největší váhu bude mít soubor kritérií hodnotících spolehlivost a propustnost železniční sítě, tedy míru zpoždění osobních i nákladních vlaků. Ta dosud v kritériích chyběla. Po pátečním jednání správní rady to uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

"Znamená to změnu orientace Správy železnic v nastavení aktivit. Do měřitelných ukazatelů kvality práce se dostává spolehlivost železniční sítě. Budeme sledovat, jak se zkracují zpoždění na české železnici s ohledem na aktivity Správy železnic. Je jasné, že k těm zpožděním nedochází jen její vinou, ale i chybami dopravců. I pro České dráhy bude platit, že budeme sledovat míru zpoždění v dalších letech," řekl Kupka.

Podle generálního ředitele Jiřího Svobody se v poslední době sešlo několik staveb na hlavních tratích, které způsobovaly velká zpoždění. Již v příštím týdnu by měla skončit zásadní omezení na úsecích Kolín - Velim a Velim - Poříčany na prvním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou. Další stavba, spojka Dluhonice, by měla být dokončena v listopadu. 

Naopak pokračovat budou práce na zastaralém úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí, které by měly skončit až v příštím roce.

Kritérium spolehlivosti a propustnosti sítě bude mít celkovou váhu v odměnách 40 procent. Bude mimo jiné sledovat, jak se meziročně zlepšila míra zpoždění vlaků, jaká je výkonnost nákladní dopravy a kolik hodin stál provoz kvůli poruchám zabezpečovacího zařízení nebo trakčního vedení.

Mezi další kritéria patří realizace prioritních projektů, tedy například výstavba tratí Praha - Beroun nebo klíčových spojení Brno - Přerov a Praha - Letiště Václava Havla. To bude mít váhu 20 procent. Dalších deset procent bude za plnění dalších projektů. Zbytek kritérií bude hodnotit organizaci provozu a komunikaci a informovanost veřejnosti. 

Platy manažerů Správa železnic nezveřejnila, v pátek její správní rada poprvé jednala v obměněném složení. Od července ji nově vede hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS). Orgán má dohlížet nad hospodařením jedné z největších státních organizací a řeší například i personální změny nejvyššího vedení. O jejím složení rozhoduje vláda, většinou na doporučení ministerstva dopravy.

 

Právě se děje

Další zprávy