ada
Aktualizováno 12. 5. 2019 19:04
Co by mělo být pro nového šéfa českých silnic a dálnic Pavola Kováčika prioritou? S tímto dotazem oslovila redakce Aktuálně.cz odborníky na dopravu, ekonomy i politické strany. Mnozí se tradičně shodují na urychlené dostavbě dálniční sítě a vyšší bezpečnosti na silnicích. Kováčikův předchůdce, Jan Kroupa, vedl Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) necelých pět let a v posledních měsících se stal terčem kritiky ze strany veřejnosti i odborníků hlavně právě kvůli nedostatečnému tempu výstavby a modernizace českých dálnic.
Jan Birke, expert na dopravu za ČSSD
"Pro ČSSD bude i nadále prioritní stavba dálnic, dálničních přivaděčů, silnic 1. tříd a obchvatů měst. Bez zjednodušení legislativy (novely zákona 416), výkupů pozemků, stavebního zákona a zákona o liniových stavbách to ale nepůjde. Budeme usilovat o zavedení možnosti využití odpoledních a večerních hodin pro stavební činnost, tak, jak je to možné v ostatních evropských státech, a s tím související apel na doplnění stávajících smluv se zhotoviteli, potažmo implementace do nových smluv."