ada
Aktualizováno 12. 5. 2019 19:04
Co by mělo být pro nového šéfa českých silnic a dálnic Pavola Kováčika prioritou? S tímto dotazem oslovila redakce Aktuálně.cz odborníky na dopravu, ekonomy i politické strany. Mnozí se tradičně shodují na urychlené dostavbě dálniční sítě a vyšší bezpečnosti na silnicích. Kováčikův předchůdce, Jan Kroupa, vedl Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) necelých pět let a v posledních měsících se stal terčem kritiky ze strany veřejnosti i odborníků hlavně právě kvůli nedostatečnému tempu výstavby a modernizace českých dálnic.
Ivo Drahotský, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice
"Dle mého názoru je v rámci ŘSD - a obecně výstavby silniční infrastruktury) prioritní zajistit dokončení zahájených stavebních prací v rámci dálniční sítě, a podílet se na přípravě staveb s ohledem na možnosti čerpání dotačních titulů, zejména z EU. Klíčové je také zaměřit se na dodržení kvalitativních požadavků staveb a zajistit údržbu, opravy a rekonstrukce stávající silniční sítě. Vzhledem k postupnému zastarávání silniční sítě, včetně mostních objektů, bude tato otázka do budoucna velice aktuální. S ohledem na kapacity stavebních firem je také důležité zajistit jejich efektivní využívání tak, aby nedocházelo ke zbytečným prostojům stavebních prací."