Adam Váchal
Aktualizováno 8. 4. 2019 15:31
Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Celé jeho ministrování však lemují okamžiky, o kterých se obecně soudilo, že se mu stanou osudnými. To, že odchází "dobrovolně" po dohodě s premiérem Andrejem Babišem až nyní, je tak vlastně překvapením. Podívejte se na klíčové kauzy, kdy šlo Danu Ťokovi "o krk".
Kauza ČD Cargo
Ťokovo jméno se v poslední době začalo skloňovat především v souvislosti s Českými drahami, respektive dceřinou společností ČD Cargo. Začátkem října loňského roku v rozhovoru pro Lidové noviny uvedl, že by do společnosti nákladního dopravce mohl vstoupit soukromý investor. "Příliv soukromých peněz má pomoct dalším investicím, které potřebuje. A to třeba do nových lokomotiv nebo vagonů," uvedl.
Možný vstup soukromého investora kladně hodnotil jak šéf Českých drah Miroslav Kupec, tak i šéf ČD Carga Ivan Bednárik, jakoukoli privatizaci podniku ale striktně odmítl premiér Andrej Babiš.
- Ťok proto v polovině listopadu od svých plánů ustoupil a rozhodl se se svým návrhem na vládu nechodit. Vstup investora do ČD Carga tak alespoň prozatím odložil na dobu neurčitou.