Dálnice, dálnice, dálnice? Kolikrát šlo "o krk" nejdéle sloužícímu ministru dopravy

Adam Váchal Adam Váchal
Aktualizováno 8. 4. 2019 15:31
Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Celé jeho ministrování však lemují okamžiky, o kterých se obecně soudilo, že se mu stanou osudnými. To, že odchází "dobrovolně" po dohodě s premiérem Andrejem Babišem až nyní, je tak vlastně překvapením. Podívejte se na klíčové kauzy, kdy šlo Danu Ťokovi "o krk".
Sněhová kalamita na D1
Sněhová kalamita na D1 | Foto: HZS Kraje Vysočina

Kalamitní sníh na dálnici D1

  • Silné kritice musel Dan Ťok čelit od poloviny loňského prosince kvůli několika kolapsům dopravy na dálnici D1 z Prahy do Brna. Řidiči tam kvůli nepříznivému počasí trávili hodiny v kolonách, někteří dokonce více než 10 hodin. Opozice dávala vinu právě Ťokovi a požadovala jeho odvolání. 

Sám ministr dopravy označil za viníka stavební firmu, která dálniční úsek rekonstruovala a práce nedokončila včas. Zákon přitom podle něj neumožňoval ukončit spolupráci, dokud firma prokazatelně nesplní stanovený termín. "Poslední termín byl, že stavbu opustí ke konci listopadu, bohužel to nesplnili.

Měli to prodlouženo do 16. prosince, doufali jsme, že kalamitní sníh nepřijde, bohužel přišel," prohlásil v prosinci Ťok. Ještě na konci roku 2018 pak stát smlouvu na modernizaci dálnice v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem vypověděl. 

 

Právě se děje

Další zprávy