Dálnice, dálnice, dálnice? Kolikrát šlo "o krk" nejdéle sloužícímu ministru dopravy

Adam Váchal Adam Váchal
Aktualizováno 8. 4. 2019 15:31
Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Celé jeho ministrování však lemují okamžiky, o kterých se obecně soudilo, že se mu stanou osudnými. To, že odchází "dobrovolně" po dohodě s premiérem Andrejem Babišem až nyní, je tak vlastně překvapením. Podívejte se na klíčové kauzy, kdy šlo Danu Ťokovi "o krk".
Foto: komerční článek

Pokuta za výběr napřímo

Ministr dopravy loni v rozhovoru pro HN uvedl, že se chce více zaměřit právě na lepší fungování Českých drah. V červenci 2018 Ťok prostřednictvím řídicího výboru obměnil více než polovinu členů dozorčí rady ČD.

Nový tým dostal za úkol vypsat výběrové řízení na nové vedení železničního dopravce. Nakonec už v září ale nově složená dozorčí rada odvolala z vedení Pavla Krtka a bez soutěže určila novým šéfem Miroslava Kupce, který působil v představenstvu.

Obdobná situace se za doby Ťokova úřadování opakovala několikrát. V prosinci 2014 se Ťok nechtěl zdržovat výběrovým řízením a dosadil do čela Ředitelství silnic a dálnic staronového ředitele Jana Kroupu. Letos v březnu byl stejným způsobem vybrán nový šéf Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

  • Napřímo si Ťok v roce 2015 vybral také společnost Deloitte, která mu měla radit s řešením problematického tendru na mýto. Za to později ministerstvo dostalo pokutu od antimonopolního úřadu ve výši 250 tisíc korun.
 

Právě se děje

Další zprávy