Dálnice, dálnice, dálnice? Kolikrát šlo "o krk" nejdéle sloužícímu ministru dopravy

Adam Váchal Adam Váchal
Aktualizováno 8. 4. 2019 15:31
Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Celé jeho ministrování však lemují okamžiky, o kterých se obecně soudilo, že se mu stanou osudnými. To, že odchází "dobrovolně" po dohodě s premiérem Andrejem Babišem až nyní, je tak vlastně překvapením. Podívejte se na klíčové kauzy, kdy šlo Danu Ťokovi "o krk".
Dan Ťok. Záběr z volebního štábu ANO v Praze. 6. 10. 2018.
Dan Ťok. Záběr z volebního štábu ANO v Praze. 6. 10. 2018. | Foto: Jakub Plíhal

Koncem letošního ledna se Dan Ťok (ANO) stal nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatného Česka. Právě ministerstvo dopravy se vyznačuje vysokou "úmrtností" ministrů. Dosud se jich tam vystřídalo už sedmnáct. Někteří ve funkci nevydrželi ani půl roku.

I proto se před více než čtyřmi lety, kdy Ťoka do funkce jmenoval prezident Miloš Zeman, novináři bývalého šéfa Skansky neptali nejdříve na jeho cíle, ale očekávání, jak dlouho na pozici vydrží.

"Jsem přesvědčený, že se udržím delší dobu a kus práce udělám," odpovídal před čtyřmi lety na otázky Ťok, který se stal maratoncem mezi dosavadními ministry dopravy. 

  • Přestože Ťok vydržel ve funkci dlouho, hned několikrát měl namále. Jeho odvolání požadoval koncem roku 2016 někdejší premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Tehdy se za Ťoka postavil šéf hnutí ANO Andrej Babiš. "Rozhýbal opravy dálnic, celá země je rozkopaná, rozjel projekty, které dlouho stály," hájil svého ministra.

Hnutí ANO si ve volební kampani dalo stavbu dálnic dokonce na billboardy, podívejte se, jak se výstavbě dařilo:

 

Právě se děje

Další zprávy