Začarované dálnice. Podívejte se, kde už se mělo dávno stavět, ale stále se to nedaří

on Jan Prokeš on, Jan Prokeš
Aktualizováno 29. 1. 2019 14:31
Podívejte se na výčet nových či modernizovaných úseků dálnic, kde se z různých důvodů nedaří stavbu zahájit a neustále se odkládají.

Ministerstvo dopravy předložilo vládě účet se seznamem dopravních staveb, u kterých se počítalo se zahájením v letech 2016 až 2018. "Kopnout do země" se však podařilo jen u některých. On-line deník Aktuálně.cz má zmíněnou zprávu k dispozici.

Podívejte se na výčet nových či modernizovaných úseků dálnic, kde se z různých důvodů nedaří stavbu zahájit.

Foto: Jakub Plíhal

Kde se nedaří stavět

Jen letos plánoval stát zahájit výstavbu důležitých silnic a dálnic za celkem 50 miliard korun. Necelé tři měsíce před koncem roku však nejsou spuštěny projekty za zhruba 37 miliard.

Ministerstvo dopravy předkládá ve středu vládě účet s výčtem dopravních staveb, u kterých se počítalo se zahájením v letech 2016 až 2018. "Kopnout do země" se však podařilo jen u některých. On-line deník Aktuálně.cz má zmíněnou zprávu k dispozici.

Podívejte se na výčet nových či modernizovaných úseků dálnic, kde se z různých důvodů nedaří stavbu zahájit.

Poznámka: Texty o jednotlivých stavbách vycházejí z materiálu ministerstva dopravy a nebyly redakčně upravovány.

Zkratky použité v textech:

CS Coherence stamp - resp. verifikační stanovisko dle § 9a zákona o EIA
DSP Dokumentace pro stavební povolení
DÚR Dokumentace pro územní rozhodnutí
EIA Environmetal impact assessment - posuzování vlivů na životní prostředí
Inženýrská / investorsko-inženýrská činnost pro získání příslušného správního rozhodnutí
LV List vlastnictví dle katastrálního zákona
PD Přípravná dokumentace - využíváno u SŽDC, odpovídá svým rozsahem DÚR
P+R Projekt + realizace - využíváno u SŽDC pro vybrané stavební objekty, kdy část projekčních prací vykonává již budoucí zhotovitel
PS Projekt stavby - využíváno u SŽDC, dokumentace umožňující vydání stavebního povolení a výběr zhotovitele stavby
REŽIM § 23a Zrychlený režim posouzení aktuálních vlivů záměru na životní prostředí dle návrhu novely zákona o EIA
SP Stavební povolení
ÚR Územní rozhodnutí
ZDS (PDPS) Zadávací dokumentace stavby (Projektová dokumentace pro provádění stavby)
ZP Záměr projektu, včetně ekonomického hodnocení zpracovaného formou cost-benefit analýzy
Zjišťovací řízení dle z. 100/2001 Sb.
ZZŘ (negativní) Závěr zjišťovacího řízení - stanovuje, zda stavba musí podstoupit plnohodnotnou EIA či nikoliv (negativní ZZŘ = plná EIA netřeba)
 

Právě se děje

před 2 hodinami

Schick si podle trenéra musí na návrat ještě několik týdnů počkat

Podle trenéra fotbalistů Leverkusenu Petera Bosze je návrat zraněného útočníka Patrika Schicka na hřiště otázkou několika týdnů. Čtyřiadvacetiletý český reprezentant, který nehraje od začátku října, nepřicestoval s Bayerem do Prahy, kde se německý celek utká ve čtvrtečním duelu 2. kola základní skupiny Evropské ligy s českým mistrem Slavií.

Schick v minulém ročníku hostoval z AS Řím v Lipsku. "Rudí býci" ale na něj kvůli ekonomickým dopadům pandemie koronaviru opci neuplatnili. Místo toho po českém hráči sáhl Leverkusen, který ho v září přivedl za více než 700 milionů korun.

V dresu Bayeru stihl Schick odehrát čtyři soutěžní duely, v nichž dal dva góly. Počátkem října si však v bundesligovém duelu se Stuttgartem lehce natrhl zadní stehenní sval a od té doby nehraje.

"Patrik zůstal v Leverkusenu. Trénuje, pracuje na své kondičce. Je to ještě otázka několika týdnů. Včera již s námi trénoval, ale ještě si musí počkat, než bude moci nastoupit," řekl na dnešní tiskové videokonferenci šestapadesátiletý Nizozemec Bosz.

Další zprávy