Obě rozhodnutí tak jsou pravomocná, Kapsch proti nim může podat žalobu ke Krajskému soudu v Brně. Kapsch v rozkladu namítal, že ÚOHS ve svém rozhodnutí špatně vyhodnotil platnost a účinnost předběžného opatření v rozhodnutí z loňského září.
ÚOHS v tomto rozhodnutí zčásti řízení zastavil a zčásti zamítl námitky firmy Kapsch, která v napadeném tendru neuspěla. Rozhodnutí ale nenabylo právní moci a podle námitky Kapsche tak platilo předběžné opatření, které ministerstvu zakazovalo uzavřít smlouvu s vítězem tendru až do pravomocného rozhodnutí.
"Předseda Úřadu se neztotožnil s námitkou, že Úřad nesprávně vyhodnotil platnost a účinnost předběžného opatření. Na základě toho předseda Úřadu nesouhlasí ani s názorem navrhovatele, že se předběžné opatření mělo vztahovat na celé společné řízení," uvedl úřad v tiskové zprávě.
Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) rozhodnutí potvrdilo správnost a zákonnost postupu ministerstva. "Může tak dál pokračovat příprava mýtného systému konsorciem společností CzechToll a SkyToll. Ve čtvrtek bude na ministerstvu kontrolní den, kde bude provozovatel prezentovat stav příprav," řekl Ťok.
Rozhodnutí ÚOHS uvítalo i vítězné konsorcium. "Takřka rok říkáme, že CzechToll zvítězil s nejlepší nabídkou v otevřené a férové soutěži. Nyní antimonopolní úřad náš názor potvrdil," řekl mluvčí CzechTollu Miroslav Beneš. Podle něj stát po spuštění nového mýtného systému ušetří stovky milionů korun ročně. Vítězné konsorcium CzechToll/SkyToll uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz.
ÚOHS se zadávacím řízením na systém elektronického mýtného začal zabývat z vlastní iniciativy v říjnu 2017. V tomto správním řízení, kterého se účastnilo pouze ministerstvo dopravy jako zadavatel tendru, vydal úřad v listopadu 2017 předběžné opatření, které ministerstvu zakazovalo uzavřít s vítězem tendru smlouvu až do pravomocného rozhodnutí.
V dalších měsících Kapsch k ÚOHS podal několik dalších podnětů, které se týkaly stejného tendru a úřad je postupně připojoval k původnímu správnímu řízení. V tomto řízení vydal souhrnné rozhodnutí o několika částech v září 2018.
V části, která se týkala posouzení průběhu tendru, nenašel ÚOHS žádnou chybu. Protože jediným účastníkem v této části řízení zůstávalo ministerstvo dopravy, které se vzdalo možnosti podat rozklad, podle ÚOHS přestalo platit i předběžné opatření zakazující uzavřít smlouvu. To však Kapsch neuznává.
V prosinci pak ÚOHS zamítl návrh Kapsche na zrušení podepsané smlouvy a o několik dní později zastavil také řízení o námitkách. Zamítnutí svých námitek už Kapsch napadl žalobou u Krajského soudu v Brně.