Praha - Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zjistil chyby ve smluvních podmínkách u téměř poloviny ze 72 tuzemských virtuálních mobilních operátorů. Vyzve je k podání vysvětlení a odstranění závad.
Z analyzovaných virtuálních operátorů šest nemělo zveřejněný návrh smlouvy na webu vůbec, dalších 29 s vadami. Úřad zjistil, že virtuální operátoři zpravidla zveřejňují všeobecné obchodní podmínky a ceník, ale už ne vlastní formulář smlouvy, na který obchodní podmínky odkazují.
Analýza odhalila nedostatky i ve způsobu zapracování legislativních změn do smluvních ujednání, ať už jde o zákonnou limitaci výše smluvních pokut při předčasné výpovědi smlouvy na dobu určitou, nebo vymezení podmínek reklamace.
Mobilní virtuální operátoři poskytují služby v sítích klasických operátorů, a to buď jako přeprodejci služeb, nebo jako plnohodnotní operátoři. Největším hráčem na trhu je Blesk Mobil se zhruba 360 tisíci zákazníky, Tesco Mobile má přes 150 tisíc zákazníků a přes 100 tisíc klientů má i Mobil.cz.