Číňané, vítejte. Kotva cítí šanci na vyšší zisk, získala název Kao-tche-wa

ČTK ČTK
13. 1. 2016 15:40
Jako první moderní pražská budova získal obchodní dům Kotva své oficiální jméno v čínštině. Má turisty nalákat na "výjimečnost a vysokou kvalitu". Zástupci Kotvy se inspirovali v Londýně. Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v Česku poprvé utratili více než Rusové.
Obchodní dům Kotva
Obchodní dům Kotva | Foto: Markland

Praha - Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na "výjimečnost a vysokou kvalitu". "Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy," uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

"Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty," dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v Česku poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo Evropskou unii v českých obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo Evropskou unii zprostředkovává vracení DPH.

Obchodní dům působí na svém místě skvěle, říká architekt a novinář Adam Gebrian. Z dnešního pohledu jde podle něj ale o neracionální dům a přemýšlí, jakou budoucnost může Kotva mít.
19:52
Obchodní dům působí na svém místě skvěle, říká architekt a novinář Adam Gebrian. Z dnešního pohledu jde podle něj ale o neracionální dům a přemýšlí, jakou budoucnost může Kotva mít. | Video: DVTV

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15 935 Kč na 19 404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211 000. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270 000.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů korun. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

 

Právě se děje

Další zprávy