Česko už neláká cizince na levné pivo a hezké dívky. Startuje nová kampaň, Praha má mít luxusní tvář

Ekonomika Lucie Hrdličková, Ekonomika
28. 4. 2016 10:15
Agentura CzechTourism se chce v propagaci více zaměřit na historii a nabízet cizincům Prahu jako luxusní značku. Zájmu o celou Českou republiku pomáhá i strach z teroristických útoků ve světě - je vnímána jako bezpečné místo, díky slabší koruně také cenově příznivé. Obraz Prahy jako destinace, kam se jezdí hlavně za laciným pivem a hezkými dívkami, se mění.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Praha – Metropole České republiky už nemá být v zahraničí prezentována jako destinace, kam se jezdí za laciným pivem a hezkými dívkami. Ty byly ještě před pár lety tváří řady kampaní. V roce 2008 v jedné vystupovala mimo jiné modelka Taťána Kuchařová.

Státní agentura CzechTourism chce Prahu povznést na "luxusní brand". "Pro okolní země už jsme na úrovni Škody Fabie. Teď chceme být nejméně Superbem. Nejsme už tou levnou zemí a značkou," říká Monika Palatková, ředitelka agentury, která pečuje o obraz České republiky za hranicemi.

Kampaň v soulském metru:

Praha, a vlastně celá Česká republika, má nyní pro svou propagaci vynikající podmínky. Míří sem více turistů, protože ji v důsledku teroristických útoků a uprchlické krize vnímají jako bezpečnou. Praha byla nedávno vyhodnocena jako desátá nejbezpečnější ze světových metropolí. Díky slabší koruně je pro cizince příznivá také cenově.

Jestli existuje značka, která skutečně naši republiku "prodává" mezi zahraničními turisty, je to právě Praha. Její propagace za hranicemi ještě posílí. "Ve světě znají všichni Prahu, v té je síla. Budou na ní založené další kampaně, jak ta spojená s Karlem IV., tak ta s barokem. Praha bude také tváří kampaně pro rok 2018, na který připadá výročí republiky, a pro rok 2019, kdy se bude slavit kulaté výročí sametové revoluce," upřesňuje Palatková. Vedle historie chce kampaň lákat i na luxusní nákupy.

Agentura financovaná ze státního rozpočtu (a dříve z unijních dotací, které jsou teď zmrazené) má letos na své fungování k dispozici asi 350 milionů korun, zatímco ještě v roce 2013 to bylo přes miliardu. Na kampaně v zahraničí padne za rok necelých padesát milionů korun.

Například metro v korejském Soulu jezdilo v posledních měsících s panoramatickými pohledy na Karlův most, Hradčany, Staroměstské náměstí, ale i Český Krumlov či Mikulov. Jde o společnou kampaň CzechTourismu a největšího jihokorejského touroperátora Hana Tour. A třeba České aerolinie začaly už dříve vozit turisty na kratších trasách v letadle převlečeném do motivů pražských památek.

 

Právě se děje

Další zprávy