Brusel - Belgická pošta připravila sérii známek, které nejen propagují belgickou čokoládu, ale po čokoládě také voní a chutnají. Pošta známky vydala před Velikonocemi, které obvykle v Belgii přinášejí zvýšení prodeje čokolády.
Série pěti známek nazvaná Belgická čokoláda vyšla ve 107 600 exemplářích, stojí 6,2 eura a snaží se oslovit všechny smysly. Na obrázcích je čokoláda v nejrůznějších provedeních. Známky po čokoládě i voní, protože do tiskařské barvy bylo přidáno příslušné aroma. Při olíznutí pak lepidlo připomíná chuť čokolády.
Belgická pošta již věnovala čokoládě sérii známek v roce 1999, kdy se zaměřila na její výrobu. O sedm let později vyšla série o belgické gastronomii, kde čokoláda měla také výrazné místo.
Belgie je čokoládová velmoc, kde byly mezi jiným před více než sto lety vynalezeny pralinky. Období Velikonoc je do značné míry "čokoládovou sezónou", protože obvyklé produkty doplňují ve specializovaných obchodech a samoobsluhách čokoládová vajíčka, králíci a beránci.