New York - Logo obřího amerického potravinářského koncernu Kraft Foods zřejmě ještě tento rok zmizí mimo jiné ze sušenek Kolonáda, Fidorka, Miňonky či Piškoty firmy Opavia a také z čokolád Figaro a Cadbury.
Stane se tak proto, že firma přejmenuje svoji mezinárodní divizi sušenek, cukrovinek a pochutin na Mondelez International Inc. Nové jméno divize ponese po svém oddělení od severoamerických potravinářských aktivit, které se má uskutečnit ještě v letošním roce.
Podle firmy má nové jméno, které vymysleli dva její zaměstnanci, vyvolat myšlenku "lahodného světa". Vychází ze slov monde, což je latinský výraz pro svět, a delez je zkráceným vymyšleným vyjádřením slova delicious, tedy lahodný, chutný.
Nové jméno se vybíralo ze 1700 návrhů
Kraft loni v srpnu oznámil, že se do konce roku 2012 rozdělí na dvě části. Severoamerická potravinářská skupina bude nadále používat název Kraft Foods Group. Bude prodávat produkty jako káva Maxwell House a masné produkty Oscar Mayer. Větší divize pochutin, která ponese nové jméno, bude mimo jiné prodávat žvýkačky Trident a čokolády Cadbury po celém světě.
Kraft upřesnil, že požádal zaměstnance po celém světě, aby navrhli jména nové společnosti. Více než 1000 zaměstnanců předložilo přes 1700 návrhů. Nový název budou schvalovat akcionáři na květnové valné hromadě, a pokud ho schválí, začne se používat ještě před koncem letošního roku.
Kraft Foods působí v České republice a na Slovensku od roku 1992 a je zde jedničkou ve výrobě sušenek a čokoládových cukrovinek. V obou zemích má téměř 2000 zaměstnanců a prodává zde 450 produktů pod 26 značkami. Vlastní výrobce sušenek Opavia a mezi jeho značky patří kávy Dadák a Jacobs, sušenky Kolonáda, Fidorka, Horalky, Piškoty, Miňonky či čokolády Figaro a Cadbury.