Zisk Škody je nižší o 90 procent i přes šrotovné

Veronika Skálová Veronika Skálová
29. 4. 2009 14:51
Škodě klesl i prodej, ve výsledku však méně než celoevropský automobilový trh.
Lékem proti krizi má být i nová modelová řada Yeti.
Lékem proti krizi má být i nová modelová řada Yeti. | Foto: Automix

Brno - Hospodářské výsledky za loňský rok ještě Škodě Auto vyvážila větší část roku, kdy byla hospodářská krize pouze nejasnou hrozbou. Zato z výsledků za letošní první čtvrtletí je jasně vidět, že recese na největší českou automobilku tvrdě dopadla.

Zaznamenala vůbec nejhorší výsledek za poslední roky. Čistý zisk spadl dokonce o 91,4 procenta, na 312 milionů korun.

Škoda přesto své výsledky hodnotí optimisticky.

„Škoda Auto dosáhla v prvním čtvrtletí pozitivního výsledku, a to i přes pokračující celosvětovou hospodářskou krizi. Provozní výsledek činil cca 28 milionů eur. Za období od ledna do března 2009 dodala Škoda zákazníkům celkem 143 079 vozů.  V meziročním srovnání to znamenalo propad o 17,5 procenta. Světový automobilový trh ovšem ve stejném období klesl o 20,7 procenta," uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Dobrou zprávou je podle vedení společnosti především objem došlých objednávek. Ten byl letos o 27 procent vyšší než v minulém roce. Škoda bodovala také na čínském trhu a to o více než 14 procent vyšším počtem objednávek.

„Víme, že rok 2009 bude pro nás, stejně jako pro celý automobilový průmysl, krajně složitý. Dosažené čtvrtletní výsledky mírně překročily naše odhady, a to zejména díky šrotovnému v některých zemích. Vyhlídky však nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky," uvedl Holger Kintscher, člen představenstva za oblast ekonomie.

 

 

Právě se děje

Další zprávy