Zákazníci vzali obchody útokem, začínají Velikonoce

mah
10. 4. 2009 11:35
I v době krize se chějí mít čeští zákazníci o Velikonocích dobře. Utrácejí za jídlo a pití
I v době krize se chtějí mít čeští zákazníci o Velikonocích dobře. Utrácejí za dobré jídlo a pití.
I v době krize se chtějí mít čeští zákazníci o Velikonocích dobře. Utrácejí za dobré jídlo a pití. | Foto: Ludvík Hradilek

Brno - Velikonoce jsou už za dveřmi a čeští zákaznící neponechali nic náhodě. Tak jako každý rok vzali obchody útokem. Nyni nakupují jen opozdilci. Velikonoční nákupy totiž vrcholí tři týdny před velikonočním pondělím.

"Velikonoce jsou nejen svátkem jara, ale i dobrého jídla, pití a drobných dárků. Tento svátek slaví podle našich průzkumů 85 % Čechů," uvedla pro Aktulně.cz tisková mluvčí společnosti Tesco Stores Eva Karasová.

Při velikonočních nákupech dbají čeští zákazníci především na kvalitu potravin, které skupují ve velkém. Počítají totiž s návštěvami. "Obecně nakupují to, na co jsou zvyklí během roku s tím, že si přilepší. Koupí tak nějakou specialitu či dražší nápoje," doplnila Karasová.

"Velikonoční svátky znamenají vždy významný nárůst spotřeby potravin, alkoholu a různých pochutin," připomíná analytička Raiffeisenbank Helena Horská.

Vajíčkový národ

Prodej vajíček je před Velikonocemi rekordní. Je třikrát vyšší než v jiném období. V podstatě je zájem o všechno, co připomíná vejce. „V sortimentu máme různé druhy vajíček. Od želatinových po vaflová," doplnil mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl. Velký zájem je také o uzené a jehněčí maso a ryby. Ke svátkům také neodlučitelně patří pečení, proto zákazníci kupují o polovinu více másla, rumu a cukru.

Pro alkohol s letákem v ruce

Hypermarkety a supermarkety nabízejí nyní na nejoblíbenější zboží velké slevy. V Tescu je možné zakoupit nejprodávanější potraviny se slevou až 40 procent. "Novinkou pro tento rok je 20% sleva při nákupu 6 a více červených vín," dodala Karasová. Vedle červeného vína je z alkoholu velký zájem také o vaječný koňak.

Stoly se o Velikonocích musí nejen prohýbat, ale musí také hezky vypadat. Na odbyt tak jdou různé dekorace, ale také čerstvé květiny. Z barev na vajíčka je letos trendy mramorová a dále pastelové odstíny.

Vyšší tržby než loni? S tím se nepočítá

Jaké mohou prodejci čekat tržby přímo během volných svátečních dnů? Podle Horské lákají Velikonoce k větším nákupům pravidelně, nicméně přesné srovnání s minulými svátky nelze provést - vždy totiž připadají na jiné dny.

Rozhodně ale podle analytičky není možné říci, že tržby budou lepší než loni. "Vezmeme-li v potaz současnou míru nezaměstnanosti, lidé si letos více rozmyslí, co nakoupí," doplňuje Horská.

 

Právě se děje

Další zprávy