Praha - Maloobchodní společnost Tesco v pátek zprovozní internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím. Prozatím však bude určený jen pro zákazníky z Prahy a okolí.
Obchodní řetězce nabízející zboží každodenní spotřeby zatím na tuzemském trhu internetové obchody neprovozují. Na internetu prodávají zboží například sítě prodejen, které se specializují na elektroniku či sportovní potřeby.
Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová ve čtvrtek ČTK řekla, že nový internetový obchod bude mít v nabídce 20 tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje hodlá postupně rozšířit po celém Česku.
Provoz internetového obchodu bude mít vždy na starost vybraný hypermarket, který zajistí dodávky objednaného zboží ve své spádové oblasti.
Ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Tesco budou stejné jako v jejích tuzemských hypermarketech a totožné budou také akční nabídky. Platbu za objednávku v internetovém obchodě Tesco lze provést předem kartou online nebo po doručení nákupu u řidiče, který bude mít přenosný platební terminál.
Zákazníci dostanou zboží druhý den po objednávce a za jednu dodávku zaplatí 99 korun. "V případě platby při dodání zákazník platí příplatek 20 korun," podotkla Karasová.
Zdaleka se nejedná o nový nápad. Své plány na spuštění online prodeje potravin oznámilo Tesco už v půlce roku 2008 a jako termín tehdy uvedlo rok 2009. K plošnému zavedení této služby ale nedošlo, poskytoval ji pouze hypermarket v Praze na Zličíně. V domovské Velké Británii přitom rozvážka již léta funguje.
Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době v Česku provozuje kolem 210 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center.
V Česku jinak nabízejí rozvážku online zakoupených potravin až do domu pouze menší provozovatelé, kteří se zpravidla omezují na Prahu nebo Brno a jejich blízké okolí. Jedinou výjimkou je internetový obchod dumpotravin.cz, který inzeruje působnost po celé České republice. Spolupracuje s velkoobchodním řetězcem Makro a nabízí zboží pouze ve velkých několikakilogramových baleních.
Obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.