V Makru podnikatelé nově koupí levně i elektřinu a plyn

Karel Toman
17. 6. 2010 12:13
Centropol Energy bude energii nabízet ve dvou pobočkách. Pokud uspěje, síť rozšíří
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha/Hradec Králové - Vedle řízků a mrazáků mohou podnikatelé ve velkoobchodech Makro od června nakupovat taky elektřinu a plyn. Prodává je tam společnost Centropol Energy.

Z největší sítě velkoobchodů v Česku si mohou zatím podnikatelé uzavřít smlouvu na dodávky elektřiny a zemního plynu jen na dvou pobočkách - v Praze ve Stodůlkách a v Hradci Králové. Pokud se ale nápad osvědčí, prodejní síť se rozšíří.

"Jeden z předních alternativních dodavatelů elektřiny a plynu zákazníkům Makra garantuje nejnižší cenu elektřiny ve srovnání s dominantními dodavateli," slibuje Centropol v tiskové zprávě vydané dnes, 17. června.

K nákupu limonád výhodný tarif na plyn

"Pro CENTROPOL ENERGY jde o zcela nový způsob prodeje, který přináší výhody oběma partnerským společnostem," říká obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY Lukáš Pokrupa. "Těží z toho ale především zákazník, který na jednom místě může výhodně nakoupit a ještě získá výhodné tarify na odběr elektřiny a případně i zemního plynu."

Spolupráce na pobočkách Makra funguje od začátku června a jde zatím o pilotní projekt.

"Pokud by se akce osvědčila, uvažovali bychom o rozšíření nabídky i na další obchody," uvedl Pokrupa.

Centropol podle něj poskytuje zákazníkům Makra na vlastních stáncích poradenství v oblasti získávání nejvhodnějších tarifů elektrické energie a zároveň umožňuje ihned uzavřít smlouvu na odběr elektřiny a zemního plynu za výhodnější ceny.

Centropol: letos zvýšíme počet klientů čtyřnásobně

Společnost Centropol energy dodává elektřinu a zemní plyn především pro malé a střední podniky, od loňského roku ale začala nabízet energie také domácnostem.

Firma razí strategii garance nejnižší ceny pro zákazníky připojené z nízkého napětí. Vloni utržila za prodej elektřiny a zemního plynu 1,1 miliardy korun. V letošním roce očekává tržby dvě miliardy korun při zvýšení počtu zákazníků z 25 tisíc na konci loňského roku na více než 100 tisíc.

V Česku patří do sítě Makro Cash&Carry 13 obchodních center, přičemž každé dosahuje rozlohy přibližně 13.000 metrů čtverečních.

Podle expertů na trh s energiemi poslední dobou na trhu s energií roste konkurence a zákazník na tom může výrazně ušetřit. Potvrzují to i čerstvé výsledky soutěže Czech 100, podle kterých je s více než dvěmi miliardami korun zisků pátou nejrychleji rostoucí firmou v zemi (nárůst skoro o 53 %) společnost Lumius. Vloni získala 3,6 % trhu s elektřinou pro konečné zákazníky, a stala se tak nejúspěšnějším alternativním dodavatelem .

Vyplatí se tedy vaší domácnosti nebo firmě přestup ke konkurenci? Dnes si to můžete během pár minut spočítat na kalkulačkách Energetického regulačního úřadu (http://kalkulator.eru.cz/) nebo na serveru enfocus (www.enfocus.cz).


 

Právě se děje

Další zprávy