Praha - Obchodní řetězec Spar, který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, plánuje v Česku zprovoznit také internetový obchod.
"V e-shopu nabídneme veškerý náš sortiment zboží, přičemž těžiště mají tvořit čerstvé potraviny," říká generální ředitel Spar Česká obchodní společnost (ČOS) Martin Ditmar.
Prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej, bylo na začátku letošního roku Tesco.
Až za pár měsíců
"Zprovoznění vlastního e-shopu plánujeme v horizontu několika měsíců. Původně jsme počítali ještě s letošním rokem, ale možná to bude spíš na začátku příštího roku," upřesňuje Ditmar, podle kterého je příprava spuštění e-shopu náročná a nelze ji uspěchat.
"V nabídce internetového obchodu bude nejen celý sortiment, který zákazníci najdou v našich prodejnách, ale chceme nabídnout i něco navíc, abychom například oslovili i potřeby speciálních zákazníků," dodává Ditmar. V připravovaném e-shopu by podle něj mohlo být k dostání například více značek vín či různých specialit.
Nejdříve Praha, pak regiony
Spar ČOS chce internetový obchod zprovoznit postupně v regionech, kde má své prodejny. Spar ČOS má nyní v Česku 33 hypermarketů Interspar, pět supermarketů Spar a jednu prodejnu Spar City. Jako první podle Ditmara přijde na řadu Praha a její okolí a poté budou přibývat další města.
Ceny v e-shopu budou stejné jako v kamenných prodejnách. "Pro zákazníka to bude čistě servis, že si bude moci například z domova či kanceláře pohodlně objednat zboží," podotkl.
Kdo bude další?
Konkurenční společnost Tesco internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím zprovoznila na začátku ledna. Internetový obchod má v nabídce zhruba 20 tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje postupně rozšiřuje po celém Česku.
Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem.
"Zákazníci přes internet nejvíce nakupují čerstvé a trvanlivé potraviny, zejména základní položky, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina nebo pečivo, a drogerii," říká mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová. Počet zákazníků e-shopu ale nezveřejnila. "Průměrný počet položek nákupu je zhruba 80. Hodnota nákupního košíku je několikanásobně vyšší než v kamenném obchodě," dodala.
O internetovém prodeji v Česku uvažuje už také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku, módu či sportovní potřeby.
Obliba internetového nakupování v Česku stále rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.
Další aktuality a praktické rady najdete na našem Facebooku:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Využíváte internetový obchod?