Telefónica v pololetí vydělala téměř 5 miliard

mič
26. 7. 2007 16:31
Telekomunikační gigant zvedl zisk o 14,2 procenta
Foto: Telefónica O2

Praha - Telekomunikační gigant Telefónica O2 zvýšila v pololetí čistý zisk o 14,2 procenta na 4,9 miliardy korun.

Výsledek překonal očekávání analytiků. Konsolidované výnosy vzrostly o 3,2 procenta na 31,1 miliardy korun, uvedla dnes firma v tiskové zprávě.

Pevná se odráží vzhůru

Za pozitivními výsledky překvapivě není jen růst mobilních služeb, ale i obrat u pevných linek. Výnosy z nich operátorovi v poslední době klesaly. Nyní ovšem hlásí opačný trend, hlavně díky internetu.

"Tento segment poprvé zaznamenal meziroční nárůst výnosů, kterého jsme dosáhli zejména díky pokračujícímu nárůstu výnosů z vysokorychlostního internetu a IT služeb," generální ředitel firmy Salvador Anglada.

Výnosy z pevných linek stouply o 0,3 procenta na 15,1 miliardy korun. Celkový počet linek ovšem stále klesá. Telefónice jich ubylo dalších 17 procent a lidé a firmy už jich mají jen 2,2 milionu.

Všichni totiž dávají stále častěji přednost mobilním telefonům, jejichž počet se naopak dlouhodobě zvedá.

Největší nárůst tradičně zaznamenal vysokorychlostní internet. Příjmy z něj se zvýšily o 42,3 procenta na 1,8 miliardy korun. Počet uživatelů ADSL o třetinu na 526 tisíc a registrovala 38 tisíc uživatelů TV přes telefon.

Výnosy z tradičních hlasových služeb naopak klesly o 8,7 procenta na 4,8 miliardy. 

Plány: posílit trio služeb

Počet mobilních zákazníků se zvýšil o 2,6 procenta na 4,89 milionu. Počet tarifních pak vzrostl o pětinu na 2,08 milionu. V počtu mobilních klientů zůstává Telefónica dvojkou trhu. Jedničkou je T-Mobile s více než pěti miliony zákazníků. Nejmenší Vodafone jich má zhruba polovinu.  

Celkové výnosy z mobilního segmentu se zvýšily o 5,5 procenta na 15,7 miliardy korun. Průměrný výnos
na zákazníka se zvýšil o 2,4 procenta na 510 korun měsíčně.

V druhém pololetí chce firma pokračovat v zaměření na konvergované fixní a mobilní služby, vysokorychlostní internet a televizi přes pevnou linku. V mobilní oblasti se zaměří na udržení průměrného výnosu na zákazníka podporou jejich migrace z předplacených karet na tarify.

Majoritním vlastníkem Telefóniky O2 je s podílem kolem 70 procent španělská Telefónica.

 

 

Právě se děje

Další zprávy