Praha - Tržby mobilního operátora T-Mobile Czech Republic klesly v letošním prvním pololetí meziročně o dvě procenta. Přesto firma utržila 15,9 miliardy korun, a poprvé tak překonala příjmy z mobilních služeb konkurenční Telefóniky O2.
V počtu zákazníků je T-Mobile jedničkou už od poloviny roku 2005, kdy předehnal svého staršího konkurenta - tehdejší Eurotel.
T-Mobile nyní eviduje 5,43 milionů aktivních SIM karet, zatímco Telefónica O2 hlásí 4,84 milionu SIM karet a Vodafone 2,94 milionu.
V Česku je v provozu téměř o třetinu více mobilů, než kolik má obyvatel. Tempo přírůstku nových zákazníků však s nasyceností českého trhu klesá. Nejvíce zákazníků (aktivních SIM karet) za poslední rok přibylo nejmladšímu operátorovi - Vodafone si meziročně polepšil o zhruba 190 tisíc klientů. T-Mobile získal kolem 120 tisíc a Telefónica O2 zhruba 100 tisíc.
I přes nižší počet zákazníků zůstával bývalý Eurotel (nyní Telefónica O2) jedničkou ve výši tržeb. Měl totiž více "lukrativních", zejména firemních klientů, kteří za mobilní služby více utráceli.
Eurotel vstoupil na trh v září 1991 jako první mobilní operátor v tehdejším Československu, šlo o společný podnik státního SPT Telecom a amerického konsorcia Atlantic West. Prvního konkurenta dostal až o pět let později, kdy své služby začala v síti Paegas nabízet společnost RadioMobil (dnešní T-Mobile), společný podnik Českých radiokomunikací a Deutsche Telekom. Třetí konkurent, síť Oskar společnosti Český Mobil, začala fungovat v roce 2000. Kanadská firma TIW ji pak prodala společnosti Vodafone.