Student Agency zdražuje. Tam, kde nemá konkurenci

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
28. 12. 2012 11:00
Firma zdražování jízdného odůvodňuje náklady spojenými se zvýšením sazby DPH
Charakteristické žluté autobusy Student Agency.
Charakteristické žluté autobusy Student Agency. | Foto: Scania

Brno - Společnost Student Agency zdraží od 2. ledna 2013 většinu jízdenek na vnitrostátních linkách o pět nebo deset korun.

Na některých linkách včetně nejvytíženější trasy Praha - Brno se cena nemění. Jde o reakci na zvýšení DPH o jedno procento. V lednu dopravce nasadí do provozu také 15 nových autobusů konceptu Fun&Relax a starší vozidla odprodá, uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

"Ceny jízdného jsme museli mírně upravit, abychom pokryli veškeré náklady spojené se zvýšením sazby DPH. Pět a deset korun je minimální možné navýšení," uvedla obchodní ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická.

Dopravce odvede z jízdenky o jedno procento více do státní pokladny, zvýšená daň zároveň zvedne náklady na provoz. Kromě jízdenky na nejvytíženější lince mezi největšími městy zůstává za stejnou cenu i cesta z Prahy do Hradce Králové, do Plzně a z Brna do Olomouce.

Zaváděcí ceny končí na lince z Prahy do Chebu a Sokolova. Zde se cena zvedne o deset korun. O stejnou sumu se zdraží i na trase Liberec Praha, kde končí konkurenční spoje Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce. Ze 70 korun u kreditní jízdenky se zvedne cena na 80 korun. V odpolední špičce pak přibudou autobusy.

K podobnému zdražení ze stejných důvodů sáhly již od změny jízdního řádu, tedy od 9. prosince, České dráhy. Základní jízdné zvedly zhruba o 2,5 procenta. Cestující mezi Brnem a Prahou však budou mít u obou dopravců základní jízdenku stále za 210 korun, oba také nabízejí možnost, jak získat jízdenku levněji.

V lednu Student Agency zařadí do provozu patnáct nových autobusů konceptu Fun&Relax. "Budou jezdit zejména na mezinárodních linkách do Vídně, Berlína, Londýna, Bratislavy nebo do Itálie a Švýcarska," uvedla Kašická.

Dopravce tak rozšíří počet těchto vozů na 40, v současnosti je provozuje mezi Prahou a Brnem, část jich jezdí do Liberce a do zahraničí. Každý cestující v něm má vlastní obrazovku s nabídkou televizních programů či filmů, autobusy také disponují zesílenou technologií příjmu internetového signálu.

Společnost provozuje 130 autobusů s průměrným stářím 2,5 roku.

 

Právě se děje

Další zprávy