Student Agency couvá, žluté vlaky na Liberecku nebudou

Ekonomika Ekonomika
8. 6. 2009 12:18
Ve hře zůstávají další firmy
Foto: Student Agency

Liberec - Žlutých vlaků společnosti Student Agency se lidé na Liberecku nedočkají.

Společnosti Keolis Deutschland a Student Agency, které se společně ucházely o zakázku na provozování Jizerskohorské železnice v Libereckém kraji, ze soutěže odstoupily.

Důvodem je obava z nekalého chování státního konkurenta - Českých drah, sdělil dnes ČTK obchodní ředitel Student Agency pro železniční dopravu Jiří Schmidt. Keolis a Student Agency postoupily v soutěži do druhého kole společně právě s ČD a také s Arrivou a Viamontem. Závazné nabídky měly doručit dnes do 09:00.

Nestandardní postup

"Postup Student Agency je značně nestandardní, společnost nemůže znát ceny, s kterými ČD do tendru vstupují, leda že by tato společnost jednala nezákonně a získávala informace nelegální cestou," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Postup Student Agency překvapil taky zástupce Libereckého kraje. „Jediné co můžu prozradit, jsou jména firem, které se do soutěže přihlásily. Je to Viamont, České dráhy a Vogtlandbahn," sdělil Aktuálně.cz radní pro dopravu Martin Sepp (ČSSD)

„Z naší strany jsme se snažili o to, abychom soutěž vypsali co nejčistěji. Mohli se přihlásit taky, nevím, jak bych to jinak komentoval," reagoval na odstoupení Student Agency. Konečné výsledky soutěže by měly být známé na konci srpna.

Vítěz soutěže získá zakázku na 15 let. Od prosince 2011 bude zajišťovat železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu.

"Je to zakázka na zajištění zhruba 35 procent objemu železniční dopravy v kraji," upřesnil Prokeš. Liberecký kraj v současné době dotuje železniční dopravu v kraji zhruba 216 miliony korun.

Zatím spíše sliby

Student Agency slibuje zprovoznění svých vlaků už několik let, zatím ale zůstává u slibů. Na konci května tak firma uvedla, že odloží projekt rychlíkového vlakového spojení mezi Ostravou a Prahou. Důvodem jsou prý nejasné podmínky na trhu. Firma přitom tvrdila, že se do výběrového řízení na Liberecku určitě přihlásí.

V dnešních Hospodářských novinách majitel firmy Radim Jančura několikrát zopakoval, že vlaky jsou pro něj prioritou.

"Možná že tu už vznikla taková atmosféra, že se na koleje prostě musím dostat. Kdyby se mi to nepodařilo, asi bych se nemohl podívat do očí lidem, kteří mě zastavují na ulici a drží mi palce. Musel bych se někam odstěhovat. Je to už pro mě otázka cti," řekl Jančura.

 

Právě se děje

před 54 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy