Uvedl to náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák.
K dnešnímu dni fond získal z prodeje letošních dálničních známek 2,892 miliardy korun, dalších 300 milionů korun ještě očekává do konce roku. Loni činil výnos z prodeje kuponů 2,681 miliardy korun.
Roční známky na příští rok se začaly prodávat už včera. Podle zástupců hlavních prodejců je známek na všech prodejních místech dostatek. Problémy s distribucí neočekává Česká pošta, která kupony prodává na svých 3400 pobočkách, ani ABA, která zásobuje 1400 obchodních partnerů, hlavně čerpacích stanic, ale i prodejců na hraničních přechodech.
Časové dálniční kupony - dvouměsíční, patnáctidenní a jednodenní - se budou distribuovat v prosinci tak, aby byly k dispozici u prodejců před začátkem roku.
Kolik stojí známky na letošní rok, ČTĚTE ZDE.
V příštím roce odhadlo MF v rozpočtu fondu na příjmech z dálničních známek 3,2 miliardy korun. V roce 2007, kdy by se mělo v Česku začít od kamionů vybírat mýtné, se podle prvních odhadů fondu výnos ze zpoplatnění silnic zvýší na 5,2 miliardy korun. Fond očekává v roce 2007 ze známek 2,2 miliardy a z mýtného od kamionů tři miliardy.
Ministerstvo dopravy ale počítá s tím, že za mýto by měly kamiony zaplatit daleko víc - celkem 8 miliard korun. Částku potrvrdila mluvčí ministerstva Marcela Žižková a doplnila, že celé mýtné půjde právě do fondu.