Detroit - Po sérii událostí, které na největšího světového výrobce aut vrhly špatný stín, se automobilka Toyota snaží podpořit prodeje v USA - velkými slevami.
Na vybraných sedm modelů nabízejí leasing s nulovým navýšením a ročním odložením splátek. Místní obyvatelé si mohou koupit automobil, za který během prvního roku nezaplatí jediný dolar. Toyota k tomu ještě nabízí dva roky servisu zdarma.
„Naše značka během několika posledních měsíců utržila pár šrámů," řekl Bob Carter viceprezident společnosti Toyota.
„Abychom zákazníky zbavili jakýchkoliv obav, musíme značce znovu vybudovat pověst," dodal Carter. Podle viceprezidenta je konkurenceschopnost hlavní prioritou.
Tržby Toyoty na americkém trhu ve srovnání s předchozím rokem vzrostly o 24 procent. Carter je přesvědčen, že tomu pomáhají právě pobídky zákazníkům.
V prvních čtyřech měsících měla Toyota o 12 procent větší prodeje než předchozí rok, kdy průmysl dosáhl svého prodejního dna za posledních třicet let.
V dubnovém žebříčku prodejnosti v USA se Toyota usadila na třetím místě - prodala 157 439 automobilů. Na prvním místě sídlila společnost General Motors (přes 180 tisíc prodaných aut) následovaná Fordem (téměř 170 tisíc prodaných aut).
Pobídky jsou jen dočasné
Prodeje japonské automobilky klesly v lednu i únoru, kdy byl výrobce přinucen zastavit výrobu zhruba poloviny svých modelů a více než osm milionů automobilů stáhl do oprav kvůli bezpečnostním důvodům.
Akce Toyoty zatím pomohly zvýšit tržby za březen a duben, ale Carter přiznává, že Toyota na zlepšení špatné vizitky musí ještě zapracovat.
Proto v krátkodobém horizontu Toyota udrží současné pobídky pro zákazníky na stejné úrovni, ale v budoucnu chystá návrat k původní míře.