Škodovka spěje k rekordu. Táhne ji čínský trh

Radek Pecák Radek Pecák
16. 7. 2010 11:15
V Německu si po šrotovném prodeje klesly, přesto je pro Škodu stále druhým nejdůležitějším trhem
Nejprodávanějším modelem Škody je octavia
Nejprodávanějším modelem Škody je octavia | Foto: Škoda-auto

Mladá Boleslav - Zatím nejlepší výsledek za dobu své existence docílila letos v prvním pololetí mladoboleslavská Škodovka v prodejích svých vozů.

Přesně 378 747 prodaných aut představuje ve srovnání s loňským prvním pololetím nárůst o patnáct procent.

Značný podíl na tomto pozitivním výsledku má čínský trh. Zde činil nárůst v červnu 2010 oproti srovnatelnému měsíci uplynulého roku více jak 50 %. To odpovídá  15.158 prodaným vozidlům. Od ledna do června 2010 bylo v Číně prodáno 84.135 vozidel, což představuje nárůst o 83 %.

S výjimkou Německa Škoda roste na všech významných trzích

Podle mluvčího Škody Jaroslava Černého vykazují známky zotavení i další trhy. Například na zámořských trzích stouply prodeje o polovinu, ve východní Evropě o více než 48 procent.  "V Rusku bylo v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku prodáno dvakrát tolik vozidel,"sdělil Černý.

Škoda zaznamenala v západní Evropě (bez Německa) nárůst o 34,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2009 na 117 283 vozidel. Zřetelně se na tomto zvýšení podílela Velká Británie (+ 61,2 %) a Španělsko (+ 50 %).

„Škoda Auto pokračuje ve svém kurzu směřujícím k růstu s novými rekordními čísly. Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy. Jsme ale na výborné cestě,", zdůrazňuje Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.

Nejoblíbenější zůstává octavia

Tuzemský trh prakticky kopíruje průměrný celosvětový výsledek. Letos se fabií, roomsterů, yeti, octavií a superbů prodlalo o 16,6 procenta více než za prvních šest měsíců roku 2009..

Ze všech současných modelů zákazníky po celém světě nejvíce láká Octavia. Od ledna do června roku 2010 stoupl prodej tohoto modelu o 20 % na 158 024 aut. Obdobná je i situace v ČR, kdy prodeje modelu Octavia představují poloviční tržní podíl všech vozů prodaných za první pololetí roku 2010 v segmentu nižší střední třídy.

Oproti loňsku se nejvíce zvedly prodeje superbu. Prodalo se jich skoro 48 000, což představuje zvýšení o 150 procent. Kromě těchto vozů se prodalo ještě 25 000 vozů yeti, 112 tisíc fabií, 15 tisíc roomsterů a 19 tisíc octavií Tour.

 

Právě se děje

Další zprávy