Škoda razantně zvýší výrobu na Ukrajině

Marek Odstrčilík
11. 5. 2006 10:58
Mladá Boleslav - Výroba octavií, fabií a superbů v ukrajinském závodě Eurocar se rozjede na vyšší obrátky.

Zatímco loni zde firma smontovala 9788 vozů, letos by se měl díky novému systému montáže objem výroby zvýšit až na 16 000 vozů.

Automobilka zde montuje vozy od roku 2002. Závod slouží také jako montáž vozů koncernových značek Volkswagen a Audi.

Pro novou montáž vyrostla v závodě Eurocaru nová hala. Plocha závodu se rozšířila o 17.000 metrů čtverečních montážní plochy a 8000 metrů čtverečních logistických ploch.
Celková kapacita výroby činí 45.000 vozů ročně.

V roce 2002 se začínalo v ukrajinském závodě s roční produkcí 1990 vozů Škoda. Ukrajinský trh patří ke klíčovým v rozvojové strategii automobilky.

Škoda Auto začátkem května otevřela v Mladé Boleslavi nové centrum pro dodávky nesmontovaných automobilů do zahraničních závodů firmy. V budoucnu se počítá s jeho využitím i pro další zahraniční projekty, například v Rusku.

Největší zisk v historii

Škoda Auto loni vykázala největší čistý zisk ve své historii ve výši 7,9 miliardy korun.

Celkem prodala 492.111 vozů, což je také její nejlepší výsledek v prodejích aut. Letos chce poprvé překonat půlmilionovou hranici. Prodej a zisk chce zvýšit dalším rozvojem exportu a pronikáním na nové zahraniční trhy i díky uvedení čtvrté modelové řady roomster.

Loňský čistý zisk představuje nárůst o 134 procent. Tržby společnosti vzrostly o 14,5 procenta na 187,4 miliardy korun. Zisk před zdaněním stoupl o 108 procent na 10,1 miliardy korun.

Na dobrých hospodářských výsledcích se podílelo nejen zvýšení tržeb, ale i zapojení do programu ForMotion v rámci mateřského koncernu Volkswagen, který má zvýšit výkonnost firmy.

Sázka na octavie

Na plánovaném letošním rekordním výsledku prodejů a tržeb by měly mít hlavní podíl společně oba modely octavie, prodej fabií a superbů by měl stagnovat.

Největší růst prodejů firma letos očekává zejména v západní a východní Evropě a zámoří. Naopak do budoucna nechystá velké posilování prodejů v Jižní Americe.

Škoda Auto, kterou se loni podařilo kompletně oddlužit, v minulém roce investovala 8,8 miliardy korun proti 7,6 miliardy v roce 2004.

Například do závodu v Kvasinách, kde se má vyrábět roomster, směřovalo celkem 125 milionů euro, tedy přes 3,5 miliardy korun.

Koncem letošního roku chce firma rozjet montáž octavií v Číně a v příštím roce také v Rusku. Již nyní má čtyři montážní závody v Bosně, Kazachstánu, Indii a na Ukrajině, které loni dodaly necelých 22.000 vozů. Výhledově by se ale jejich produkce měla zvýšit až ke 200.000.

Pobočný závod automobilky Škoda Auto ve Vrchlabí má i přes nedávné obavy odborářů zabezpečenou blízkou budoucnost a vedení firmy rozhodně nepočítá s jeho omezováním. Podle předsedy představenstva firmy Detlefa Wittiga bude minimálně do roku 2007 plně vytížena jeho výrobní kapacita.

Polygon v Česku nebude

Škoda Auto se definitivně vzdala své původní vize postavit v tuzemsku vlastní zkušební polygon. Lidé v okolí Mladé Boleslavi se proto nemusí obávat, že by firma hodlala výrazně rozšířit svůj malý testovací areál v nedaleké Úhelnici.

Automobilka, která je stoprocentně vlastněna německým koncernem Volkswagen, zaměstnávala na začátku letošního roku 26.742 lidí, což je o šest procent více než na konci roku 2004.

Během letoška hodlá přijmout dalších asi 2000 lidí, převážně do
rozšířeného závodu v Kvasinách. V případě úspěšného odbytu bude možné jejich počet zvýšit až na 2500.

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy