Mladá Boleslav - Stále suverénní jedničkou na domácím trhu s novými osobními automobily je Škoda Auto. Vloni dodala v České republice svým zákazníkům celkem 56 504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů. Je to sice o patnáct stovek prodaných aut méně než v roce 2008, ale protože celý trh vloni klesl o 11 procent, v důsledku to znamená navýšení tržního podílu. Ten byl 31,2%. Informovala o tom automobilka v tiskové zprávě.
Podle Jany Skočdopolové z podnikové komunikace zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni.
Největší zájem je o octavii
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie" a následný odliv vozidel do okolních států EU," řekl Hurt.
V roce 2009 byly dvě novinky
Škodovka vloni svým zákazníkům prodávala již pět modelových řad. K fabii, octavii, roomsteru a superbu přibyl i nový malý sportovně užitkový vůz Yeti. Navíc automobilka začala vyrábět i kombi verzi vozu superb.