Mladá Boleslav - O patnáct procent zvýšila mladoboleslavská Škodovka celosvětový prodej svých vozů v loňském roce. Společnost informovala, že prodala celkem 875 tisíc automobilů.
Právě zvýšení prodeje bylo pro Škodu v uplynulém roce jednou z hlavních priorit. Jde o součást plánu do roku 2018 zvýšit celosvětové prodeje značky minimálně na 1,5 milionu aut za rok. "K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy," uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.
Automobilka uvedla, že její prodej rostl téměř ve všech regionech, jen v Indii, kde Škodovka představila nový model Rapid, vzrostly o polovinu na 30 005 automobilů. Podnik si pochvaluje i vývoj v Číně, Rusku a Německu, přesná data ale zveřejní až příští úterý.
Zatím připomněla, že do poloviny letošního roku chce rozšířit svůj hlavní závod v Mladé Boleslavi a zvýšit výrobní kapacitu modelu Octavia ze současných osmi stovek na 1200 aut za den.
Ve Vrchlabí se zase začne vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern Volkswagen - tedy krom Škody a VW i pro Audi a Seat.