Praha - I vloni klesal objem peněz, které firmy vkládaly do reklamy. Celkový objem tržeb z reklamy u všech typů médií kromě internetu se totiž loni podle společnosti Kantar Media v Česku snížil meziročně o 2,5 procenta na 52,592 miliardy korun.
Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy.
Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak reklamní tržby rostly. Údaje podle ceníkových cen neberou v úvahu množstevní ani jiné slevy a barterové smlouvy.
Přes pokles stále hlavní televizní stanice utrží polovinu z celkového objemu peněz vložených do reklamy.
Nejvíce přibylo reklam v kinech
V kategorii tištěných deníků a časopisů se loni reklamní tržby zvýšily meziročně o 2,2 procenta na 18,392 miliardy korun, o rok dřív to bylo 17,991 miliardy Kč. Třetí pozice z hlediska objemu reklamních tržeb v roce 2010 připadla venkovní reklamě, která mírně vzrostla na 3,17 miliardy korun z 3,1 miliardy Kč o rok dřív.
Reklamní tržby tuzemských rádií se loni zvýšily o 12 procent na 2,987 miliardy korun.
Prudký nárůst tržeb loni Kantar Media zaregistrovala u reklamy vysílané v tuzemských kinosálech, a to o 54 procent na 185,2 milionu korun ze 119,9 milionu Kč v roce 2009.