Je pátek 26. listopadu. Vjíždíme na dálnici na pražském Chodově. Je 11 hodin, dálnice je suchá, nebe mírně zatažené.
11.08 - Míjíme první tabuli na 8. kilometru. Je na ní nápis upozorňující na stavební práce na 11. kilometru, kde se staví obří křižovatka napojující dálnici na budoucí pražský dálniční okruh. Stavební práce sice probíhají, ale i tak se jezdí ve třech pruzích a žádné komplikace nejsou.
11.12. - Druhá tabule na 16. kilometru. Ta je v takzvaném klidovém režimu a pouze upozorňuje na to, že dopravní informace přináší rozhlasová stanice Radiožurnál.
11.17 - Na tabuli na 24. kilometru svítí nápis o probíhajících pracích v odstavném pruhu. Ty však již zřejmě skončily, jak se přesvědčujeme po dojetí na místo.
11.27 - Na dálnici je zřejmě klid, což dokladuje pouze nápis nebádající na 43. kilometru k dodržování povolené rychlosti.
11.35 - Na 64. kilometru zase pro změnu svítí nápis o dodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly.
11.47 - Míjíme upozornění na 89. kilometru, že o pět kilometrů dál probíhá údržba na silnici. Po dojetí na 94. kilometr ale není o žádných údržbářských pracích ani vidu ani slechu.
11.50 - Další upozornění na práce na vozovce svítí na tabuli na 96.kilometru. Varování se o dalších deset kilometrů dále potvrzuje. Skutečně se tu jede jen jedním pruhem. Naštěstí vcelku plynule.
11.57 - Na 110. kilometru jsme opět upozorňováni na dodržování bezpečné vzdálenosti. Vzápětí sjíždíme na sjezd Jihlava, dojíždíme do města a tam obracíme.
12.03 - Už jsme opět na D1 a frčíme na Prahu.
12.05 - 109. kilometr a opět si čteme nápis o dodržování bezpečné vzdálenosti.
12.11 - 97. kilometr - upozornění na údržbářské práce na kilometru 73. Než se k nim však dostaneme, dáváme si rychlý oběd. Za dvacet minut pokračujeme. Ihned zjišťujeme, že jsme byli varováni před pracemi o 23 kilometrů dále, ale ne na ty, které se odehrávají pouhý kilometr za tabulí.
12.44 - Míjíme na kilometru číslo 73 silničářská auta. Dálnice je tu opravdu zúžena.
12.47 - Řidiče tu na 64. kilometru na tabuli upozorňují na dodržování povolené rychlosti, ale už za pouhý kilometr jsme bez varování u silničářských aut a lidí, kteří pracují v odstavném pruhu.
12.58 - 44. kilometr - pro změnu máme dodržovat bezpečné rozestupy.
13.07 - Tabule na 24. kilometru již varuje na stavební práce u křižovatky na 11. kilometru a stejný nápis je i o pět kilometrů dále na poslední tabuli před Prahou.