Praha - První rychlík, kterým společnost RegioJet narušila monopol Českých drah, dojel do cílové stanice Praha hlavní nádraží.
Žlutá souprava z Havířova přijela do hlavního města přesně na čas. "Vlak je úplně vyprodaný a právě zastavujeme u prvního nástupiště pražského hlavního nádraží, cesta se obešla bez komplikací," hlásil za zvuku vlakových brzd mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj v pondělí minutu po půl desáté dopoledne.
Vlakem jelo i zhruba dvacet "černých pasažérů", lidí, kteří nastoupili, i když měli jízdenku do vlaku státních Českých drah. RegioJet je během premiérové jízdy nechal dojet a jeho pracovníci jen vysvětlovali, kde příště správně zaplatit.
Až do Žiliny
RegioJet patřící pod Student Agency Radima Jančury v první fázi posílá na nejfrekventovanější železniční trať v tuzemsku pětivozové soupravy s kapacitou 240 míst k sezení. Slibuje větší cestovní komfort než státní dráhy, například klimatizaci, připojení k 230V a wi-fi. Během podzimu budou některé spoje zajíždět až do slovenské Žiliny.
Denně budou jezdit tři spoje RegioJet každým směrem. Během podzimu zvýší počet vlaků na 5 až 6 párů v každém směru a od prosince začne jezdit 9 spojů denně v obou směrech.
Státní dráhy na krok konkurence zareagovaly například tím, že do některých spojů nasadí stevardky (vlakušky). Náměstek ČD pro dopravu Blažek označil za základní výhodu Českých drah v boji s konkurencí rychlost. "Primární je, že cestujícím garantujeme kvalitní vozy a u vlaků SC Pendolino bezkonkurenčně nejkratší jízdní dobu," uvedl nedávno.
Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. Jízdné mezi Prahou a Ostravou prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun. Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce.
Konkurenční České dráhy nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč.
Kromě RegioJetu chce Českým drahám na frekventované trase Ostrava - Praha konkurovat i společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Má v plánu vyjet na trať v prosinci 2012.