První korejská auta z pásů české továrny sjedou zhruba za rok.
Rozšíření autosalonu Hyundai ale už například oznámili dealeři v Plzni. Nová prodejna Hyundai se staví i ve Vyškově.
Rozšiřujeme a stavíme
A právě prodejci značky Hyundai jsou podle systému ministerstva životního prostředí, v němž se objevují projekty kvůli posouzení vlivu na životní prostředí, společně s prodejci Škodovek nejčastějšími žadateli, kteří za posledního půl roku oznamují výstavbu nového nebo rozšíření stávající autosalonu.
K prodeji automobilů Hyundai se kvůli nošovické investici přiklání i prodejci, kteří zatím korejská auta neprodávali. Například karvinský autosalon ACA centrum se tak rozhodl, že kromě tradičních škodovek bude prodávat právě automobily Hyundai.
Od ničivých povodní uplyne v létě 10 let. Na Moravě se rodí stavba, která může způsobit, že příští záplavy budou ještě horší. PODÍVEJTE SE NA VIDEO |
Prodejci především ze severní a střední Moravy navíc zvažují i možnost expanze za hranice do Polska.
"Je to jedna z variant, o které uvažujeme, hledáme polského partnera a chceme vytvořit společný podnik. Tím, že korejská automobilka bude v Nošovicích, se otevírají další možnosti pro expanzi," uvedl jeden ze severomoravských prodejců korejských vozů, který ale kvůli tomu, že jednání jsou teprve na počátku, nechce své záměry konkretizovat.
Prodejců vozů Hyundai je zatím v Česku přes čtyřicet a tedy výrazně méně, než je třeba oficiálních dealerů Škodovky.
Automobily Škoda mají stále největší podíl na tuzemském trhu. Nyní se podíl Škodovky na tuzemském trhu pohybuje kolem čtyřiceti procent.
Hyundai chce zvýšit podíl na trhu
Podle posledních statistik Svazu dovozců automobilů z února letošního roku byla nejprodávanější značkou Škoda Auto, která zvýšila domácí prodej o čtyři procenta na 7347 vozů.
Následuje Renault se zvýšením prodeje o sedm procent na 1172 aut a Volkswagen, kterému naopak odbyt klesl o 17 procent na 1025 vozů.
"Stavět továrny na zelené louce? To už ne," říká v rozhovoru ministr životního prostředí Martin Bursík. "To bylo veliké selhání." PODÍVEJTE SE NA VIDEO |
Nové automobily Hyundai jsou osmou nejprodávanější značkou na trhu, prodalo se 364 aut. To je ale výrazně méně než ve stejném období loňského roku, kdy lidé často nakupovali úspěšný model Getz, druhé nejprodávanější zahraniční vozidlo v Česku.
Ekonom Milan Brázda uvedl, že příchod automobilky Hyundai a hlavně zahájení výroby nového modelu výrazně zvýší její prodej jak v Česku, tak v dalších středoevropských státech.
"Proto je zájem prodejců o rozšíření nebo vybudování nových kapacit pochopitelný. Vedoucí pozici Škody ale Hyundai v Česku neohrozí. Lidé ale budou brát auta vyrobená v tuzemsku jako domácí, a to může prodeji pomoci," řekl Brázda.
Jihokorejská automobilka Hyundai chce prodat v Evropě v prvním roce až 120 000 vozů nového modelu i30, který se bude vyrábět v Nošovicích. Vůz začne automobilka prodávat letos na podzim.
Model i30 má nahradit Accent a stane se hlavním modelem segmentu C, tedy nižší střední třídy.
"Je to stabilní segment a v budoucnosti poroste," řekl agentuře Reuters viceprezident Hyundai Motor Europe Gerry Dorizas. Nový model se má na celkovém prodeji Hyundai v Evropě podílet třetinou.
Dorizas dodal, že s reklamou na i30 se firma nyní zaměří hlavně na trhy ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii a ve Velké Británii.
Model i30, který se začne na konci roku 2008 vyrábět v Nošovicích, je určen speciálně pro evropské trhy. Má být hlavním konkurentem Volkswagenu Golf. Konkurovat bude také nově Toyotě Auris a Fiatu Bravo.
"Model i30 je součástí programu na zdvojnásobení tržního podílu automobilky v Evropě do roku 2011 na čtyři procenta," dodal Dorizas.