Předváděcí akce: Stále se klamou zákazníci, tvrdí ČOI

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
30. 7. 2012 10:33
Od začátku roku kontrolovala ČOI 151 předváděcích akcí a jen na 58 nenašla závadu
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Stále velmi kontroverzní praktiky při prodejních předváděcích akcích používají prodejci různých druhů zboží. Ani letos se stav nezměnil k lepšímu, tvrdí Česká obchodní inspekce.

Na dvou třetinách kontrolovaných předváděcích akcí totiž zjistila letos Česká obchodní inspekce závady. Prodejci při nich dál klamou zákazníky a často využívají i agresivní praktiky.

"Ve druhém čtvrtletí bylo uloženo za zjištěné nedostatky 50 pokut v hodnotě 1,32 milionu korun,"  informovala inspekce v tiskové zprávě.

Inspektoři ve druhém čtvrtletí zjistili při předváděcích akcích porušení předpisů v téměř šesti případech z deseti. Od začátku roku se inspektoři zúčastnili 151 předváděcích akcí různých firem na celém území ČR a jen z 58 z nich odešli bez zjištění.

Ke kontrole vyzývají často i zákazníci

Od dubna do června zkontrolovala ČOI 77 předváděcích akcí, porušení zákona pracovníci zjistili ve 44 případech, tedy v 57 procentech. Při kontrolách inspektoři vycházeli i z negativních zkušeností a poznatků spotřebitelů, kteří se s podněty ke kontrole na ČOI obrátili. V průběhu druhého čtvrtletí přišlo na ČOI 114 podnětů, jimiž se jednotlivé inspektoráty zabývaly.

Nejčastějším porušením zákona na předváděcích akcích zůstává používání nekalých obchodních praktik, včetně těch agresivních. Inspektoři je zaznamenali při 28 kontrolách. "Přetrvávají i nedostatky v poskytování informací o podmínkách uplatnění práva z odpovědnosti za vady prodané věci, včetně podmínek pro uplatnění rozporu s kupní smlouvou a samotném reklamačním řízení," uvedla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

Ve 21 případech prodejci porušili ustanovení zákona o ochraně spotřebitele vztahující se k reklamačnímu řízení. Často se také stává, že účastníci předváděcích akcí nejsou seznámení s cenou prodávaného zboží.

Podle ČOI výsledky kontrol opakovaně potvrzují, že obchody uzavírané mimo prostory obvyklé k podnikání nadále patří k nejproblematičtějším formám prodeje na území České republiky. Přesto o ně zákazníci stále mají zájem.

 

Právě se děje

Další zprávy