Praha - Kampaň Žijeme čedským pivem pije krev většině českých pivovarů. Jsou dokonce připraveny vyloučit Plzeňský Prazdroj, který kampaň spustil, z Českého svazu pivovarů a sladoven. Pivovarníci jsou totiž toho názoru, že Prazdroj prostřednictvím kampaně očerňuje své konkurenty. Informoval o tom server iHned.cz.
Šéfa pivovaru Douglase Brodmana kontaktoval předseda svazu František Šámal a vyzval jej, ať kampaň ukončí. "Pokud bude kampaň Žijeme českým pivem pokračovat, bude Valná hromada ČSPS řešit vyloučení vaší firmy z ČSPS," cituje iHned.cz z dopisu.
Členové svazu se totiž domnívají, že kampaň staví do špatného světla některé pivovary, protože působí dojmem, že jen Prazdroj vaří to správné české pivo.
"Pokud by se Prazdroj snažil dál takhle licoměrným způsobem sebe prosazovat na úkor pověsti ostatních pivovarů, ztratil by za jeho účasti takový svaz smysl. V takovém případě bychom samozřejmě hlasovali pro vyloučení," komentoval kampaň spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard.
V podstatě jde o pokračování sporu o látku tetrahop. Ta je synteticky vyrobená u extraktu z přírodního chmele, je nezávadná a slouží ke ztužení pěny. Prazdroj na stránkách kampaně tuto látku kritizuje, přestože ji podle iHned.cz dřív sám užíval.
Prazdroj však ze svých pozic nejspíš neustoupí. "Iniciativa Za čisté České pivo není adresná. Proto nás překvapuje reakce některých pivovarníků. Spíše bychom očekávali podporu všech pivovarů, jimž jde o zachování výjimečnosti českého piva," uvedl před časem mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.