Praha - Zákazníci České pošty by si měli dát pozor na podvodné e-maily, které od čtvrtka chodí z adresy [email protected].
Klientům nic závažného nehrozí, připouští mluvčí státního podniku Marta Selicharová. Jsou ale podle ní uváděni v omyl, protože musí chodit zbytečně na poštu nebo telefonovat na informační linku.
V předmětu falešného e-mailu stojí "Informace o Vaší zásilce", samotná zpráva pak obsahuje text o nedodání zásilky a upozornění na sankce.
Text sice obsahuje logo České pošty, u samohlásek ovšem odesilatel nahrazuje diakritiku apostrofem, u souhlásek pak chybí úplně, slovosled je navíc chybný. Zároveň už ale lidem chodí i druhá verze, ve které podvodníci používají češtinu bez chyb.
"Důrazně se od tohoto e-mailu a textu v něm uvedeném distancujeme," uvádí mluvčí pošty. Zákazníci na podobný e-mail nemají podle ní jakkoliv reagovat.
Zároveň vyzvala klienty, aby e-mail přeposílali na adresu [email protected] - mají se totiž stát součástí trestního oznámení na neznámého pachatele, které se Česká pošta chystá podat na Policii ČR.
"Podle informací call centra se na ně obrátilo již okolo stovky lidí, kteří buď psali, nebo volali. Dále máme klienty, kteří chodí přímo na pobočky," dodává Selicharová.