Praha - Česká pošta začíná modernizovat doručování zásilek. Se zákazníky bude od nového roku komunikovat prostřednictvím SMS a emailů. Nový systém začne testovat už teď.
"Během 2. a 3. čtvrtletí 2010 budeme e-maily a textovými zprávami informovat naše klienty o přicházející doporučené zásilce už běžně. Těm, kteří nám svěří svoje číslo. Začneme si brzy vytvářet potřebnou databázi," řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny šéf pošty Petr Sedláček.
Rozvoz vánočních balíků letos poště pomůže zrychlit nově vzniklá třídírna zásilek. Státní poště také poprvé v historii vypomohou najatí lidé, kteří budou svými dodávkami vánoční balíky doručovat. Změna nastane i v čase doručování zásilek, pošta plánuje rozvoz přesunout na odpoledne a večer.
Současně také podle Sedláčka pošta nebude rušit své pobočky v malých obcích, proti čemuž už v minulosti protestovali především lidé na vesnicích, pravděpodobně je ovšem přemění v takzvané franšízy. To znamená, že malé pobočky pošta pronajme soukromým firmám, které budou zásilky rozvážet. První taková pobočka se otevře už 14. prosince na Božím Daru.
Česká pošta se vyrovnává s ekonomickou recesí relativně dobře, za letošní rok by měla oproti původním odhadům, které počítaly se ziskem jen ve výši desítek milionů korun, vydělat až půl miliardy. Pošta během léta v rámci snižování nákladů propustila z centrály přibližně 600 lidí. Krize se jí tak dotkla o něco méně, než se čekalo.
Podle Sedláčka by díky dobrým výsledkům měly ceny poštovních služeb zůstat stejné, tedy alespoň v letošním roce. "Příští rok je otázka, co udělá úbytek listovních zásilek s naší efektivitou. Když se udržíme v kladných číslech běžným provozem, ke zdražování nebude důvod," uvedl v rozhovoru Sedláček.