Plzeň - Za necelé čtyři roky otevřeli šest poboček, teď se chystají utkat se šesti konkurenty najednou. Až dosud výhradně plzeňský kavárenský řetězec CrossCafe chce na podzim dobýt Prahu.
Na souboj o zákazníky vyzve takové giganty jako je Starbucks nebo Gloria Jean's Coffee. Anebo další český kavárenský řetězec Café Emporio.
"Máme tři hlavní přednosti, které nám v konkurenci s ostatními prospějí. Na prvním místě je jednoznačně nižší cena. Ve srovnání s plzeňskými kavárnami bude sice o něco vyšší, vzhledem k vyšším nájmům i dražší pracovní síle, ale i tak jsou naše ceny na polovině cen naší přímé konkurence," konstatuje jeden ze zakladatelů CrossCafe Jan Janák.
Nižší ceny než konkurence si podle něj může plzeňský řetězec v hlavním městě dovolit především proto, že veškeré pochutiny, ať už sladké dorty nebo slané sendviče, pochází z vlastní dílny CrossCafe a řetězec za ně neplatí marže subdodavatelů.
Kávárenské řetězce
Starbucks
Gloria Jean's
Coffee&Co
Coffee Heaven
Costa Coffee
Café Emporio
"To je zároveň naše druhá konkurenční výhoda. Stavíme na tom, že všechno jídlo je čerstvě připravené. Nic, co si u nás zákazník dá, nepochází ze zmraženého polotovaru," dodává Janák.
Kavárna svou image staví i na tom, že při výrobě sendvičů i dezertů používá kvalitní suroviny a vyhýbá se konzervantům a umělým barvivům.
O to, že by v konkurenci šesti dalších řetězců, které v hlavním městě působí, neobstál, se nebojí. "Velké plus je, že se nám podařilo uspět mimo Prahu. Řada řetězců, které jsou v Praze zavedené, to mimo její území nedokázala," upozorňuje.
CrossCafe plánuje v Praze otevřít do konce roku čtyři kavárny. První dvě na Andělu a na Florenci, následovat bude kavárna v Karlínském paláci a na Sokolovské.
Jaký další rozlet plánuje řetězec do budoucna, jeho spoluzakladatel nechce prozradit. "Zatím se soustředíme na Prahu, ale máme i nějaké zájemce o franchising. S dalším rozvojem to vypadá dobře," říká Janák.