Praha - Princip, který proslavil "cestující trpaslík" ve filmu Amélie z Montmartru, má české následovníky. Založili první světovou cestovní kancelář pro plyšová zvířata a další hračky a nabízejí, že plyšákům zprostředkují zážitky hodné opravdového cestovatele.
"Zájemce si na webových stránkách www.sendyourdarling.com objedná vybraný zájezd, zaplatí a pošle svého plyšáka do Prahy či do jiného města, kde pracovníci firmy Toy traveling plyšáka nafotí, jak se dívá na nejvýznamnější památky či například obědvá. Poté jsou fotografie staženy na CD a spolu s plyšákem zaslány zpět majiteli do zahraničí," upřesnil Tomio Okamura, který je jedním ze zakladatelů cestovní kanceláře.
Kromě originální krabice, která podle ceny zájezdu může obsahovat i postýlku s polštářem a peřinou pro větší pohodlí hračky, či fotografií, dostane zvířátko na cestu zpět také vlastní cestovní pas.
Pro ty opravdu náročné nabízí cestovní kancelář i aromaterapii a masáž s výhledem na panorama Hradčan. I to bude pro majitele zdokumentováno. Jak si jeho plyšový miláček užívá, se navíc dozví z pravidelných emailových zpráv.
Legrační seriozní business
Nápad, s nímž přišel Marek Hlávka, je jedním z prvních projektů, kterým k životu pomohla show České televize Den D. A to je i důvod, proč se jej účastní známý podnikatel Okamura i bývalá ministryně informatiky Dana Bérová.
"I když to zní jako legrace, jde o seriózní obchod. Naším cílem jsou země jako USA nebo Japonsko, kde mají pro podobné nápady slabost. Navíc náš průzkum například japonské sociální sítě Mixi prokázal, že počet lidí, kteří by svému plyšákovi podobný zážitek dopřáli, je vysoký," upozorňuje Okamura.
Zatím je v nabídce cestovní kanceláře jen Praha, zanedlouho však cestovní kancelář Toy traveling nabídne i výlety do Mnichova, Budapešti, Berlína či Bratislavy.
"Zakládáme si na své ekologičnosti, proto zvířátka cestují za památkami zásadně městskou hromadnou dopravou v pohodlném koši. I to je samozřejmě vyfotografováno pro majitele," dodal Okamura.
Důležité jsou podle něj i samotné fotografie. Kromě kvality, kterou zaručují školení fotografové, je důležité i to, aby poskytovaly majiteli plyšáka důkaz, že jde o reálný snímek a ne práci grafika.
Češi čekají na další města
Co by mohlo vypadat jako potrhlý nápad, už vzbudilo zájem. Rozhodně mezi Čechy. "V první den provozu nových stránek jsme dostali řadu podnětů od Čechů, kterým se nápad líbí, ale čekají, až budeme nabízet i jiná města než Prahu," říká Okamura.
Kromě Spojených států a Japonska chce nová cestovní kancelář, která by se ráda stala prvním globálním podnikem tohoto druhu, přitáhnout i klienty z Číny a evropských zemí. Webové stránky proto v nejbližší době dostanou příslušné jazykové verze.