Praha - Televize Nova zdražila reklamu a ostatní televize ji budou v nejbližší době následovat.
Podle informací Hospodářských novin se Česká televize chystá zdražit o patnáct procent a Prima navýší své ceny dokonce o dvacet procent.
"Nova je ve vztahu k jiným médiím důležitá. Ovlivňuje i rozhlas, tisk nebo internet. Většinou ostatní média vyčkávají, jaký bude vývoj na Nově, a přizpůsobí se," řekl deníku odborník na televizní trh Juraj Gerbery z časopisu Marketing & Media.
Jednání televizí je ale trnem v oku antimonopolního úřadu, který hodlá postup televizí přezkoumat. "Jestliže jsou na trhu vysílány takovéto cenové signály, není to v pořádku. Na chování televizí se podíváme," vysvětlil deníku Martin Pecina, šéf antimonopolního úřadu.
Konkurenci může televizím vytvořit až nástup digitálního vysílání, ale i tam bude záležet na tom, jak široký okruh diváků nové stanice zasáhnou, napsal deník.
V loňském roce nejvíce firmy zaplatily za reklamu na Nově - zhruba 11, 3 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2005 jde ale až o osmnáctiprocentní pokles. Výrazný nárůst reklamy zaznamenala hlavně Prima, která si polepšila zhruba o osmdesát procent a její příjmy z reklamy se tak zvedly na 8, 2 miliardy korun.